Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Steril af betændelse i bitestiklerne ???

Redigeret 31 august, 2011, 17:57 i Mænds sygdomme
Hej.
Jeg håber at nogen kan hjælpe mig med at svar, jeg spørg jer fordi det er et meget ømt emne for min kæreste.

Han har fået betændelse i sine bitestikler for anden gang nu og han er meget bange for at han er blevet steril af det.
Jeg har søgt lidt på nettet efter svaret men uden held.
Men kan man blive steril af det???

Håber i kan hjælpe.

Mvh Kazika

Kommentarer

  • Indstillinger
    Ifølge denne artikel kan bitestikelbetændelse i SJÆLDNE tilfælde medføre sterilitet, men lad nu være at tage sorgerne på forskud! http://www.sundhedsguiden.dk/da/temaer/ ... ididymitis)-/

    Da du siger at det er anden gang, og stiller dette spørgsmål bliver jeg helt nervøs for, om det ikke er under behandling ved lægen og denne ikke har informeret ham om sygdommen? Ellers skal han se at komme afsted. Og han skal testes for kønssygdomme, så I kan komme i behandling hvis I har sådan en.
  • Indstillinger
    Mange tak, jeg vil gå ind og læse det med det samme :-)

    Jo han er under behandling, men lægen har ikke fortalt noget om selve sygedommen også var der nogen der fortalte os at det kunne medfører at han kunne blive seril.
    Vi er begge blevet testet for kønssygedommen men de var negative, men lægen m ener at det er kommet af nogle bakterier i badevandet.

    Mange tak for svaret :-)

    Mvh Kazika
  • Indstillinger
    Mon ikke lægen ikke har sagt noget fordi det er så usandsynligt? Man får jo heller ikke at vide at man risikerede at blive steril hvis ikke man var kommet i behandling af klamydia, underlivsbetændelse og hvad ved jeg...
  • Indstillinger
    Synes I skulle blive checket igen.. Og du skulle tage en snak med din kæreste, for betændelse i bi-testiklerne kommer af ubehandlet klamydia.. - og IKKE af urent badevand, eller hvad du nu er blevet spist af med :) Det er vist en røverhistorie..
  • Indstillinger
    Det er noget sludder at bitestikelbetændelse KUN kan komme af klamydia. Jeg er pt. i behandling for bitestikelbetændelse, og er netop blevet testet negativ for klamydia. Min læge sage i øvrigt at selvom det ofte har sammenhæng til klamydia, kan det også komme af mange andre årsager - f.eks. urent badevand.
  • Indstillinger
    o86o86
    Redigeret 30 september, 2010, 12:29
    Siger heller ikke at det KUN kommer af klamydia, men det er en af hovedårsager til det, og en test for klamydia kan altså sagtens vise negativ, uden at være det. Derfor jeg anbefaler at blive testet igen - bare for at være på den sikre side.
    Det er meget muligt man kan få denne betændelsestilstand ved at bade i urent vand, men jeg er sikker på det kun sker yderst sjældent. Er dog ikke læge, men synes bare det lyder usansynligt..
  • Indstillinger
    Tja, det ved jeg nu ikke. Man kan få en gedigen blærebetændelse af at bade i forurenet vand, foruden betændelse mange andre steder, så hvorfor ikke i bitestiklerne?

    I mine ører lyder det logisk nok.
  • Indstillinger
    Hej . Jeg er en dreng på 15 år og jeg har et spørgsmål. Men det er om noget lidt andet, håber det er ok og i måske kan besvare det...

    Jeg har hørt at man skal holde hygiejne ved penis især bag forhuden hvor der kan dannes det der kaldes nakke ost? ER det nødvendigt at holde det rent? Hvad kan der ske hvis man ikke gør det? Kan man blive steril på længere sigt?

    Og mit problem er , at jeg næsten ikke tur gøre det . Fordi de gør ondt at røre ved mit pen is hoved . Det gir sådan et jag. Så jeg har et problem håber i kan hjælpe ...:)

    Mvh 12345.
  • Indstillinger
    Ligefrem sterilitet, nej, men hvis du ikke holder det rent, så kan du få betændelse

    Jeg undrer mig over at dit spørgsmål er, om der kan ske noget ved at du har dårlig hygiejne.
    Et bedre spørgsmål er da, hvorfor i alverden du har så ondt, at du ikke kan holde din penis ren!???

    Eftersom du har smerter skal du da se at komme til lægen!
  • Indstillinger
    Min mand har haft betændelse i den ene bitestikel p.g.a. at den var snoet. Det har betydet, at han er steril i dag, og vi kan derfor ikke få flere børn. Dog viser hans sædtal, at de er på vej op. Desværre har vi alderen imod os samtidig med, at det vist vare 100 år, inden de er bare i nærheden af, at vi kan blive gravide by nature.
    Så ja, du akn godt blive steril af betændelse i bitestiklerne, og nej, det behøver ikke hænge sammen med klamydia.
Log in eller Registrér for at kommentere.