Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme

Kløe og irritation

Redigeret 5 juli, 2010, 15:11 i Åben debat for kvinder
Hej
Jeg er i den situation, at jeg har de sidste 2 dage haft en del kløe og irritation omkring skedeåbningen og på skamlæberne.

Det skal dertil siges at jeg normalt ikke har menstruation så ofte (ca hver 2. - 3. måned) og normalt kun bruger bind i ca 2-3 dage når det står på.
Men denne gang har jeg brugt bind i ca 14 dage (først fordi jeg var på ferie, og havde mens. smerter, og ikke ville risikere at bløde igennem inde midt i London, og derefter fik jeg en meget kraftig menstruation, så jeg brugte bind i lidt over en uge), jeg stoppede med at bruge bind for 2 dage siden, og har siden haft denne kløe og irritation, spørgsmålet er, om nogle af jer herinde ved om det kan være pga. "overforbruget" af bind denne gang så det ikke har fået luft og derfor er blevet irriteret, eller hvad det evt kan være..

der er hverken unormal rødmen eller hævelse (kun rødmen i forbindelse med at jeg klør selvfølgelig).

håber på svar..
da jeg ikke har tid de næste par dage, har jeg besluttet at se det an om det går over, og hvis ikke det er gået over torsdag, ringer jeg til lægen.
men ville være rart med lidt erfaring eller viden fra folket :)

knus Christina

Kommentarer

• Bind suger jo rigtigt meget, og også den naturlige fugtighed, så jeg vil da gerne tro, at så langvarig brug har lavet lidt "rod" i denne fugtbalance.

Jeg vil foreslå dig at købe nogle mælkesyrekapsler - Vivag e.lign. - på apoteket, og så følge anvisningen. Du skulle gerne kunne have mærkbar bedring i løbet af et par dage. Fortæl om dine symptomer på apoteket - måske de har et bedre forslag end Vivag.

Hvis ikke - så kan det jo være noget svamp - eller noget andet, hvorfor du lige bør kontakte lægen.

Men - jeg tror faktisk mest på det første, så prøv det - og god bedring.
  • Det lyder som en rigtig god ide.
    det vil jeg prøve, tak for rådet :)
    tror også selv på at det "bare" er fordi jeg har brugt bind så meget i forhold til hvad jeg plejer. :)
Log in eller Registrér for at kommentere.