Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Mavesyre

Jeg har været til lægen for 1 år siden og fik nogle piller mod mavesyre. Det har bare ikke hjulpet. Jeg har opkast dagligt om aftenen. Min afførring er også underlig og hård og føler jeg skal på toilettet hele tiden og når jeg kommer derud så kan jeg bare ikke komme ud med det.. Normalt gik jeg på toilettet 1-2 gange om dagen. nu er det hver 2-3 dag.

Hvis jeg drikker alkohol går maven fuldstændig amok og har opkast hele dagen.

Ingen tvivl om jeg har for meget mavesyre og de piller kan hjælpe på det en lille smule, men har opkast om jeg spiser dem eller ej.

men skal man bare acceptere at man skal leve sådan resten af livet eller kan det fjernes på nogen måde.

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hej

    Jeg har selv før haft problemer med at få rigtig ondt i min mave, når jeg drak f.eks. rødvin.... Jeg var hos lægen og hun sagde, jeg skulle prøve at holde mig fra det i 2 mdr. Det hjalp..... Jeg har også her sidste år haft problemer med maven og halsen (halsbrand). Her viste det sig, at jeg havde spiserørskatar/brok. Fik piller til det, og det hjalp.

    Man kan også blive testet for, om man har nogle bakterier i maven. (ved hjælp af en pusteprøve) Tjek denne: http://www.netdoktor.dk/sygdomme/fakta/helicobacter.htm

    Ved ikke om mine oplevelser kan give dig nogen tips, men måske kunne du prøve at holde dig fra alkohol i en kort periode. Ellers tag en snak med lægen om det. :-)
Log in eller Registrér for at kommentere.