Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Hjælp mig med bryster

Redigeret 1 juli, 2010, 06:15 i Teenagere
Jeg er en pige på 13½ og har næsten ingen bryster. Jeg har prøvet at være virkelig tålmodig og jeg har også hår diverse steder. Jeg har haft en del udfløj siden jeg var 11 men mine bryster har bare ikke vokset særligt og nu er de gået i stå. Jeg vil ikke ind på noget falsk med hormonpiller eller noget, men jeg er nervøs da min søster først var helt udviklet som 14-årig efter hjælp af hormonplaster med tilladelse fra læger og konstante undersøgelser. De siger at jeg ikke har brug for sådan hjælp, men det er alligevel ikke særlig fedt at være en af de sidste og de fleste har bryster i min omgangskreds. Det ville være super fedt hvis man kunne spise eller gøre noget der hjalp med at jeg fik bryster så jeg ville værdsætte et svar. Mange tak på forhånd og jeg håber der er nogen der har et godt råd.

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hejsa :)

    Jeg kan overhovedet ikke forstå dit indlæg.
    Din søster kan simpelthen ikke have været færdig med at udvikle sig som 14-årig. Som 14-årig er man ikke en voksen kvinde, og man ser heller ikke sådan ud. At hun har fået hormoner må have haft at gøre med at hun fejlede noget som blev behandlet med hormoner. Almindelig sunde piger får ikke hormoner i den alder. Prøv at spørge dine forældre om det, så du kan få forklaret det, for du skal forstå, at du er helt og aldeles normal som du er.

    Dine bryster vil først være fuldt udvoksede om flere år, og de vil blive ved med at ændre sig hele dit liv i takt med at du taber dig eller tager på og blive ældre. Du kan først om 3-4 år vurdere hvorvidt du vil ende med at have store eller små bryster, så du bliver nødt til at væbne dig med tålmodighed :)

    Der er ikke nødvendigvis sammenhæng mellem hår, bryster, udflåd og menstruation. Personligt fik jeg først rigtigt hår under armene et par år efter at jeg havde fået menstruation.

    Prøv nu lige at finde ud af hvorfor din søster kom i hormonbehandling, ik!?
  • Indstillinger
    det var fordi hun ikke selv kunne komme igang. hun ville ikke blive udviklet hvis hun ikke havde fået hjælp, hendes krop udviklede si ikke selv
Log in eller Registrér for at kommentere.