Høfeber og alkohol?!
Hej folk, jeg er en af dem der lider af høfeber, nysen, kløen i øjnene, stoppet næse osv. For nogle uger siden da min høfeber tilfældigvis var rigtig slem, oplevede jeg at hver gang jeg tog en tår af mit glas hvidvin eller en tår af en somersby, nysede jeg, og det var HVER gang.
I går aftes begyndte min høfeber igen at være slem, og senere drak jeg 2 slurke af noget rødvin, og da skete det samme. Normalt er jeg ikke allergiker, og dengang jeg fik lavet priktest viste resultatet at jeg heller ikke er allergisk overfor diverse former for pollen (hvilket så SLET ikke passer, men ok).
Jeg havde ingen andre allergiske reaktioner andet end nysen da jeg drak henholdsvis hvidvin, cider og rødvin. Nogen der har prøvet det?? Og hvad kan det skyldes?
Mvh. Selma
I går aftes begyndte min høfeber igen at være slem, og senere drak jeg 2 slurke af noget rødvin, og da skete det samme. Normalt er jeg ikke allergiker, og dengang jeg fik lavet priktest viste resultatet at jeg heller ikke er allergisk overfor diverse former for pollen (hvilket så SLET ikke passer, men ok).
Jeg havde ingen andre allergiske reaktioner andet end nysen da jeg drak henholdsvis hvidvin, cider og rødvin. Nogen der har prøvet det?? Og hvad kan det skyldes?
Mvh. Selma
Kommentarer
PS: hvis du er reagerer på græs (hvad enten testen har vist det eller ej), så skal du måske være lidt varsom med øl. Man kan godt reagerer på humlen/hveden mv i øl - kornsorterne er i familie med græs, og når der er godt gang i græspollen, kan man godt reagere på øl.