Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Kroniske nakkesmerter, hjælp til medicin

Redigeret 13 juni, 2011, 08:26 i Diskusprolaps
Hej alle
Jeg er en pige på 45 år. Jeg er blevet opereret for 2 diskus i nakken. C5-C6 og C6-C7. i 2007. Desværre har det ikke haft en ønskede effekt. Jeg har det man kalder en musearm, efter 23 års intensiv musearbejde. Jeg har kroniske smerter i nakke, højre skulder og højre arm. Jeg søger nogle, som kan nikke genkendende til smerterne, og evt. har råd til hvad jeg kan gøre. Jeg har prøvet rigtig meget medicin uden bedring, Garpapendin, oxikontin o.s.v. (det er nok ikke stavet rigtigt). Jeg har prøvet i et års tid at få sprøjtet Botox direkte i skulderen hver 3. måned. Jeg har gået 1 år på smerteklinikken i Aalborg. Jeg har gået til fys, kiropraktor, zoneterapi osv. Jeg er simpelhen løbet tøt for ideer. MEN hvor ville jeg ønske der sad en og læste det her indlæg, og havde en ide til hvad der kunne prøves... Jeg har mange nervesmerter, så hvis der er nogle der kender til noget middel der evt. kan hjælpe, ville jeg blive meget glad. Jeg er så træt, så træt af at have smerter. Jeg kan faktisk godt leve med smerterne, men jeg kan IKKE leve med, hvordan de tager mine kræfter/ressourser. Hjælp mig til at finde et smertemiddel...

Kommentarer

  • Indstillinger
    hej...
    Jeg hedder Dikte og har haft kroniske smerter i nakke og skuldre pga spændinger og har uden held forsøgt alle de ting du nævner og flere til uden held...
    Vha psykiatrien og smerteklinikken på RH, blev jeg sat i behandling med contalgin 30 mg x 3 daglig...OG det hat hjulpet mig meget, det kan blive nødvendigt med noget kvalmestillende, emperal 10-20 mg efter behov.

    KH DiktE
  • Indstillinger
    40% af kronisk smertebehandling effekten af akupunktur, Dr Kelun Wang forsøge at reducere brugen af akupunktur til patienter med kroniske smerter.Vi håber du kan snart helbred.


    http://www.kelunwang.dk/
  • Indstillinger
    Hej - jeg ved godt det er længe siden du stillede spørgsmålet, men så meget desto mere har du brug for hjælp, hvis du stadig er samme sted med hensyn til smerter...

    Kort om mig:Jer er 35 år nu og har fået tilkendt førtidspension som 32 årig. Problemerne startede da jeg var 24 i forbindelse med første graviditet: Bækkenløsning efterfulgt af kronisk ustabilt bækken, 2 diskusprolapser, slidgigt i lænd samt sheuerman.

    Det udmynter sig selvfølgelig i temmelig mange smerter, men det værste var faktisk nervesmerter i nakken som trak op i højre side af kæbe og øje pga nerveafklemning i lænden.
    Kort fortalt virkede intet smertestillende overhovedet og jeg fik af min læge et middel der hedder Cymbalta. Det er egentlig et middel mod depression, men anvendes til diabetikere med nervesmerter og det virkede også på mig efter et par måneder var der fuldstændig ro på nervesmerterne. Muskel- og ledsmerter var dog stort set som de plejede at være.
    Efter ca halvandet år trappede jeg ud af medicinen igen og har ikke haft brug for det siden.

    Håber du har fået hjælp:)
Log in eller Registrér for at kommentere.