Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Hvor meget skal der til ?

Redigeret 14 september, 2010, 07:53 i Rusmidler
Hej

Min kæreste tager kokain "engang imellem" siger hun. Jeg syntes hun reagerer nøjagtigt som beskrevet under typiske symptomer. Men mit spørgsmål er egenlig hvor meget eller hvor ofte man tager det hvis næsen løber.... eller jeg kan se i hendes næse at næse væggene er helt lysserøde ???? Hun siger selv det kun er til nogen fester ???
Derudover spinder hun hele tiden løgne som hun ikke selv kan finde rundt i og de ændre sig med meget korte intervaller. Eks. fortæller hun om noget fantastisk hun skal i på fredag. dagen efter skal hun noget andet fantastisk. og dagen efter igen noget helt tredie ?? og sådan kan hun blive ved ???


Nogen der har et bud på hvor tit du vil tro hun tager det ud fra min beskrivelse ??

Kommentarer

  • Indstillinger
    Når hun lyver så hun ikke selv kan finde rundt i det, vil jeg mene, at det er ligegyldigt hvor ofte hun tager coke. Det der er vigtigt er, at hun tager for meget - at det har fået tag i hende. Få hende for guds skyld til at tale med en misbrugskonsulent eller lignende - du må også selv kunne få rådgivning til hvordan du skal tackle situationen hos sådant et sted.
  • Indstillinger
    Hej Anna

    Helt klart du har ret lidt er for meget.... Vi har gang i dialogen. Men det er svært, først og fremmest fordi hun ikke vil indrømme problemet..... netop derfor gad jeg godt vide om det er ugentligt eller hvad ?. Ved også godt jeg ikke kan få et klart svar herfra men en indikation ville være behjælpeligt. Har talt meget med hende om at besøge en "behandler" men da hun mener det kun er få gange årligt kan hun ikke se problemt.....eller vil ikke indrømme det :(
  • Indstillinger
    Som udgangspunkt kan du ikke hjælpe en der ikke vil hjælpes, og specielt ikke på det her område.

    Hvis du skal gøre noget som helst for at få hende til at indse at hun har et problem (hvis vi går ud fra at hun har et selvfølgelig) skal hun få det forklaret af en der selv har været igennem det og har fået store konsekvenser ved det såsom sygdom, depression, angst osv..

    Hvis du ikke bryder dig om at hun tager stoffer, så skal du sige det til hende og holde ved din holdning. For giver du bare efter hver gang hun kommer med en forklaring eller en løgn, så bliver hun mere og mere ligeglad.

    Stoffer kan efter langtids brug have den store konsekvens at det går ud over din korttids hukommelse, og du kan derfor nemt glemme ting der blev snakket om for 2 min siden, eller glemme en aftale du lavede dagen før.
    Hvilket sikkert er tilfældet for din kærestes vedkommende når du siger at hun hele tiden fortæller noget nyt dag til dag.
  • Indstillinger
    Du skriver hun er din kæreste, så spørger jeg dig - hvordan har du tænkt dig din fremtid skal forme sig?

    Misbrugere lyver, og de er gode til at manipulere. Du skriver hun tager kokain, er du sikker på, der ikke også er andre stoffer på banen?
    Bruger du selv nogle stoffer ind i mellem?

    Hvis du ikke selv bruger nogle af disse ting, så skal du vide, at det er stort set umuligt at hjælpe en misbruger. Mange af dem bliver ved, til der sker noget virkelig alvorligt, og det er ikke en gang sikkert, at det får dem til at holde op.
    Familien lyver de for og om, de misbruger deres kærlighed, og nogen stjæler fra deres familie, ja, så galt fra deres egne børn.
    De skyer ingen midler for at få det eftertragtede stof.

    Det ligger i vores natur, at vi gerne vil hjælpe disse mennesker, men jeg vil fraråde, at familie eller kærester forsøger sig med det, medmindre det drejer sig om ens egne børn, og man har overskud til det. Det koster, og det koster dyrt.
    Hvis du ønsker dig din egen familie, med børn o.s.v. så lad være med at bruge dit krudt på din kæreste.
    Hun kan sno dig om sin lillefinger, du hjælper og hjælper, hun lyver og lyver, du kan slet ikke stole på hende.
    Hvis du vil hjælpe din kæreste, så gør du det det bedst ved at sige til hende, at du ønsker dig ikke en fremtid med en kæreste der lyver og bruger stoffer.
    Så længe du er eftergivende og hjælpsom, ligeså længe vil hun misbruge dig.
    Hilsen Linette
  • Indstillinger
    Jeg er selv tidligere misbruger, og jeg er helt enig i det ovenstående indlæg, hvor der står, at det er næsten umuligt for en pårørende at stille noget som helst op over for en kokainmisbruger. For det første skal ønsket om at holde op med stofferne komme fra misbrugeren selv, og for det andet skal der oftest professionel hjælp ind over. Hvis du eller din kæreste har lyst til at læse min personlige beretning om mit misbrug, har jeg skrevet en blog om det: www.friskstart.dk - her er der blandt andet også et indlæg om pårørende til misbrugere. Jeg ønsker dig al mulig held og lykke.
    /Rasmus
  • Indstillinger
    Man kan ikke sige hvor meget der skal til først er der hvor stor og hvor meget hun vejer osv, men du spørger forkert.
    Efter hvad du fortæller er hun psykitisk afhængig af det værste stof der findes.
    En ting er 100% sikkert det vil blive meget værre og hvis hun ikke snart indrømmer over for sig selv at hun har et kæmpe problem og skal have hjælp til at holde op, vil hun blive psykitisk mere og mere syg, på et tidspunkt vil hun nå til det sted hvor hendes hjerne ikke vil kunne klare det mere.
    Derefter, (hvis hun forsætter) vil hun blive sindsyg, langsomt men sikkert, tro mig jeg har desværre set det ske ved flere, efter min mening er det mere nedbrydende end bla: Heroin bla fordi man ikke ved om det er første gang eller 30 gang hvor det går helt galt.
    Venlig hilsen Alan.
Log in eller Registrér for at kommentere.