hvor mange gange kan man genopvarme tarteletter?
Hej, jeg fik tarteletter til aftensmad igår, men jeg var ikke sulten da det var færdig så jeg ventede nok, 1-2 timer med at spise det. Det er klart da jeg så var sulten var det koldt, så jeg genopvarmet det i en gryde. men nu her idag, var der massere tilbage, så jeg varmet det igen igen i en gryde. nu er mit sprøgsmål, kan det været blevet dårligt eller noget helt andet? jeg tænker på ligesom persillesovs ikke er så smart at genopvarme.. så 3gange har jeg genopvarmet det nu. kan der sker noget ved det?
- På forhånd tak
- På forhånd tak
Kommentarer
Ja, den med persillen har jeg også hørt man skal være meget forsigtig med.
Men tarteletfyld tror jeg bestemt ikke du skal beymre dig om. Dog ville jeg nok ikke genopvarme det endnu en gang i morgen risikoen for dårlige bakterier stiger i takt med antallet af gange det varmes op - og selvfølgelig hvordan det opbevares i mellemtiden
Problemet opstår når man bare varmer det til det er lunt eller bobler lidt og/eller lader det stå på komfuret og køle ned inden man sætter det i køleskabet.
Med hensyn til persille og spinat skal en ret gennemkoge mindst 3 minutter for at jordbakterierne dræbes.
Det vil sige, at man ikke bør drysse med frisk persille og så gemme retten (hvis man vil følge retningslinierne - personligt tager jeg det ikke så tungt). Hvis persillen skal i retten og retten skal gemmes skal den altså gennemkoges og køles ned hurtigt.