Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Erfaring med spiral???

Redigeret 26 juni, 2010, 05:39 i Prævention
Hej kvinder!

Jeg er 25 år gammel, og har i mange år taget p-piller. Jeg stoppede imidlertid for et par måneder siden, da jeg ikke ønsker at blive ved med at fylde mig med hormoner. Jeg ønsker at få børn med tiden, og finder det derfor hensigtsmæssigt at lade min krop finde den naturlige balance.

Jeg har haft store psykiske problemer, og er først for nyligt stabiliseret. Jeg er sikker på, at jeg ville vokse med opgaven HVIS jeg blev gravid, og jeg kunne ikke drømme om at få en abort. Fornuftigt set bør jeg dog ikke få børn før jeg i en længere periode har haft det stabilt psykisk.
Derfor ønsker jeg en ekstra sikkerhed i forhold til kondom. Desuden ønsker jeg ikke at begynde på p-piller igen såfremt jeg finder en kæreste.

Jeg overvejer derfor at få en kobberspiral. Alternativt evt. en hormonspiral, da den så vidt jeg har kunne læse mig til frigiver færre hormoner end p-piller gør.

Jeg har ikke født.

Hvad er jeres erfaringer med spiral? Jeg tænker især på ændringer i menstruationens styrke, smerter og om den giver andre former for gener.

V.H. Anna
Log in eller Registrér for at kommentere.