Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Tæge.

Redigeret 26 juni, 2010, 16:41 i Åben debat om hud og hår
Ja, vidste ikke helt hvor jeg skulle skrive, men tænkte da det var noget med huden at gøre, blev det her (:

Ja som overskriften fortæller, har jeg fået en tæge, som jeg nu har hevet ud. men vil da gerne være helt sikker på den er helt ude.

Nogen gode råd til hvordan man ved at selve tægens hoved er ude?

Skal lige siges, jeg brugte noget Husholdnings Sprit 93% på et stykke papir, til lige at rense såret med bagefter.

- På forhånd tak

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hej Jens

    Da der ikke er nogen, der har svaret dig endnu, bringer jeg lige et link til Netdoktors oplysninger om tæger og flåter:

    http://www.netdoktor.dk/sunderaad/fakta/skovflaat.htm

    Nu er det godt nok ikke en flåt, der er tale om i dit tilfælde, efter hvad du skriver, men i Netdoktors overskrift nævnes også tæger. Jeg håber, du kan bruge linket. Ellers er der nok andre, der svarer dig.

    Mange hilsner

    Kameliadamen
  • Indstillinger
    Hej. ja jeg har læst den artikle (: og mange tak for svaret. jeg har siddet og kigget på "såret" der hvor jeg hev tægen / Skovflåten ud. og jeg kan se noget sort som jeg vil mene sidder under huden, og jeg vil tro det er hovedet af den, hvad gør jeg nu? går til lægen?

    ps hele området der hvis jeg hev den ud er helt rødt.
  • Indstillinger
    og inden jeg glemmer det helt (:

    Ville jeg lige have svar på, om det er muligt jeg kan få blodforgiftning af hovedet som stadig sidder der?

    jeg er personligt meget bange for Blodforgiftning. derfra kommer mit spørgsmål
  • Indstillinger
    Hej igen, Jens

    Jeg er lidt usikker på, om du tror, at det er læger eller andre sundhedsuddannede folk, der svarer dig her. For en sikkerheds skyld vil jeg lige sige, at det er almindelige mennesker, der diskuterer sundhed og sygdom i disse debatter.

    Jeg har ikke selv prøvet at have den slags, så jeg har ingen erfaringer. Men jeg ved, at det er noget, man skal have respekt for. Hvis du er den mindste smule usikker på, om alt er i orden, synes jeg at du skal gå til lægen.

    Mange hilsner

    Kameliadamen
  • Indstillinger
    nej er ganske klar over det er "normale" folk der svare (: men kunne være i havde noget viden om det eller andet måske havde oplevet det selv :D

    Ja jeg ringer til lægen på mandag og får det tjekket (:

    Mange tak (:
Log in eller Registrér for at kommentere.