euthyrox endnu en gang
Jeg følger med interesse med i, hvad der bliver diskuteret på netdoktor angående stofskiftelidelser. Noget der har undret mig mange gange er at der er nogle, der er tilbøjelige til at tro at den hellige grav er velbevaret, hvis skifter over til euthyrox fra ny eltroxin. Det gælder sandsynligvis for mange, men man skal være forsigtig med at tro, at alt bliver okay af den grund.
Jeg er selv stofskiftepatien (for lavt stofskifte - Hashimoto) så jeg ved, at det er en sygdom med mange "ansigter". Man er nødsaget til at se i øjnene, at man aldrig bliver helt rask igen, men har for altid "mistet"noget.
Jeg har erfaret, at der efterhånden er mange gode perioder, men der er så sandelig også perioder, hvor man synes, at det hele er ad helvede til.
Jeg tror, at det det drejer sig om, er at man såvidt muligt får den rigtige dosering, det kan man delvis opnå ved at få taget blodprøver rimelig tit, så det aldrig kører helt af sporet.
Jeg skriver ikke det her indlæg, fordi jeg er sur ellere tvær, men jeg synes bare, man skal være lidt forsigtig med at tro, at det er tabletterne, der har hele skylden.
Jeg er selv stofskiftepatien (for lavt stofskifte - Hashimoto) så jeg ved, at det er en sygdom med mange "ansigter". Man er nødsaget til at se i øjnene, at man aldrig bliver helt rask igen, men har for altid "mistet"noget.
Jeg har erfaret, at der efterhånden er mange gode perioder, men der er så sandelig også perioder, hvor man synes, at det hele er ad helvede til.
Jeg tror, at det det drejer sig om, er at man såvidt muligt får den rigtige dosering, det kan man delvis opnå ved at få taget blodprøver rimelig tit, så det aldrig kører helt af sporet.
Jeg skriver ikke det her indlæg, fordi jeg er sur ellere tvær, men jeg synes bare, man skal være lidt forsigtig med at tro, at det er tabletterne, der har hele skylden.
Kommentarer
Der er rigtig mange med lavt stofskifte sammenlignet med det antal der har anmeldt om problemer med "Ny eltroxin", så "Ny eltroxin" er højst sandsynligt en udmærket medicin for hovedparten af de der har lavt stofskifte.
Dog tror jeg ikke på dit pessimistiske udsagn om hashimoto stofskiftesyge (det er sandsynligvis det jeg fejler).
Selvom jeg har hashimoto, så har jeg det ganske fortrinligt og det har jeg da hørt om mange andre i samme situation som også lever med deres sygdom uden problemer.
Mvh Peter
Jeg tror at jeg og mange andre står meget uforstående overfor dine udtalelser om at sygdommen har mange ansigter. Vi er vist mange som har det udemærket og slet ikke kender til hvad du kalder dage, hvor alt er ad helvede til. Har du tænkt over at dine dårlige dage kan skyldes noget helt andet end dit stofskifte???.
Du skriver at det vigtigste er at få taget blodprøver ofte og at blive doseret helt korrekt---det ved vi alle i forvejen.
Når man som jeg og mange andre har fået gammel eltroxin i 20 år uden problemer , bliver virkelig dårlige da de laver medicinen om, hvorefter man skifter til euthyrox og alt bliver godt igen, ja så må det jo være medicinen ikke?
Jeg er godt klar over at ny eltroxin sikkert er godt for nogen, men der er sandelig også mange som slet ikke kan bruge dem. husk på at mange har jo oplevet problemerne længe før de vidste at det var eltroxinen der var lavet om.
Nej jeg tror sandelig ikke du bare er sur og tvær, jeg tror bare du skal tænke dig lidt mere om inden du udtaler dig om noget som har givet så mange stofskiftepatienter hæslige oplevelser i nu snart 2 år, det viser debatterne jo også tydeligt.
Mange Hilsner fra skorpionen.
om. Jeg har været syg i 10 år så jeg kender både til det gamle og nye eltroxin. Hvad angår symptomerne i forbindelse med Hashimoto er det da kun godt at du lever udmærket med det Peter, men det er der desværre mange andre, der ikke gør. Vi har netop startet en selvhjælpsgruppe, der hvor jeg bor, og jeg syntes ærlig talt at det var noget deprimerende at både høre og se, hvor mange af de fremmødte, der som de selv sagde havde det meget svært i perioder.
Jeg kan endvidere oplyse, at jeg er gennemundersøgt, og ikke fejler andet end for lavt stofskifte, men det er så sandeligt også rigeligt.
Desuden er der jo meget individuelle forskelle hvordan folk reagerer på forskellige symptomer.
Mit budskab var egentlig også bare, at man ikke kan gøre sig forhåbninger om at alt er okay, hvis man bare skiftetr til ny eltroxin, som der er nogle der postulerer.