Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Halsbetændelse..

Redigeret 24 juni, 2010, 17:37 i Åben debat om infektioner
Jeg har nu igen fået halsbetændelse, hvilket jeg også havde for ca 1 månedes tid siden. Og for det første vil jeg høre om andre herinde har oplevet det samme, med at få det igen efter kort tid?
Og for det andet, hvis man får penicillin, er det så normalt at man har meget tyndt diarré, og opkastninger?

Kommentarer

  • Indstillinger
    Det har jeg prøvet sidste år, men mine var virusinfektioner.. Og ja, penicillin kan godt få maven lidt ud af balance..
  • Indstillinger
    Jamen sidste gang blev jeg også podet i halsen, og den var negativ, men denne gang var den positiv for halsbetændelse. Jeg ved så ikke, om jeg blev podet for tidligt første gang..
    Men denne gang er det jo så bakterie. Plus at jeg har meget høje infektionstal.

    Synes bare det er mærkeligt at jeg har fået halsbetændelse igen, efter 1 månede. Når jeg normalt aldrig har det. Har desuden heller ingen mandler
  • Indstillinger
    Normalt er det streptokokker, der giver halsbetændelse, og det er dem, lægen poder for, men man kan jo godt i sjældnere tilfælde få en halsinfektion med en anden type bakterie, som podningen så ikke giver udslag ved..
    Men hvis du nu første gang havde en virushalsbetændelse, har din hals helt sikkert været mere modtagelig over andre infektioner og så har du så været så uheldig at få en streptokok-halsbetændelse.. Det er mit "bud"

    Man kan godt få infektioner i halsen, selvom mandlerne er fjernede...
Log in eller Registrér for at kommentere.