Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Isotretinoin (Accutin)

Redigeret 18 juli, 2011, 07:51 i Bumser
Hej :-)

Jeg har pr. dags dato (20. juni) taget Isotretinoin-kuren i to måneder pga. en del akne i mund/hage-regionen, panden og den øverste del af ryggen og overarmene.
I starten oplevede jeg en lille forbedring, men jeg var optimistisk, fordi jeg vidste fra hudlægen og det jeg havde læst mig til på nettet, at det ville være en lang behandling. Siden de første to uger synes jeg udviklingen er gået i en negativ retning og at min akne bare bliver værre og værre. Min hudlæge fortalte mig, at det så fint ud, selvom jeg ligner et kratet og om noget mere uren hud end da jeg startede kuren.

Det gør mig selvfølgelig ked af det, når jeg ikke ser forbedringer, men prøver at bevare min optimisme, igen fordi jeg ved at det er en langvarig behandling, selvom det er svært..
Derfor besluttede jeg mig for at skrive på netdoktors forum for at høre om der er andre der har oplevet det samme som mig under behandligen? Hvor lang tid varer denne 'grimme' periode? Og blev resultatet stadig flot som forventet?

På forhånd mange tak for alle input!
Mvh Nikolai. :-)

Kommentarer

  • Indstillinger
    Jeg har været en kur igennem på 4-5 måneder og er nu holdt op med at tage dem. Resultatet har været perfekt. Det tager 2-3 måneder før man begynder at føle at nu hører bumserne sjældenheden til og derefter begynder det at blive rigtigt godt. Jeg er meget tilfreds med resultatet.

    Husk creme til ansigtet efter bad og altid at have en god læbepomade med dig :)
  • Indstillinger
    Hej! Jeg er på Accutin kuren og nu når jeg kan se det er noget tid siden du har skrevet dette indlæg ville jeg gerne vide hvordan det er gået?
    Jeg har været på kuren i 5 måneder ca. og der er sket en mikro ændring.. Ikke hvad der var forventet.. Mange siger jo at man kan se en ændring efter 3-4 måneder.. Jeg har ikke set det store.
    anyway.. Jeg ville super gerne høre hvordan det er gået dig? :)
    mvh. Kenza.
Log in eller Registrér for at kommentere.