Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme

Wow?mærkelig fornemelse, smerte fra overarm til fingerne?

Redigeret 20 juni, 2010, 15:50 i Åben debat om smerter
Hej

Jeg ved ikke hvad der sker med min venstre arm, men jeg har en mærkelig fornemelse, smerte i armen, som stråler fra overarmen til håndledet og lillefingeren. Det kan nogen gange gøre rigtig ondt. Bare lige pludseligt startede det i foregårs. har ikke trænet eller bært noget tungt med den arm, det kommer bare så pludseligt. Nogen der har oplevet det, ved hvad det kan skyldes. eller nogle god råd til, hvad man kan gøre gor at få det bedre?

Jeg har tidligere fået taget 2 gange ekg test, som viste sig at være normal

Jeg er orker ikke at tage til lægen, da jeg tidligere har været til lægen pga. halssmerter, hvor jeg fik taget infektionstest, stofskifteblodprøve, kigget i halsen ect.

Kommentarer

• Sidder du meget ved computer og kører med musen? Og er du venstrehåndet? Det kunne tyde på seneskedehindebetændelse. Det kan man nemt få, hvis man laver mage ensidige bevægelser, og det behøver ikke være ved hårdt fysisk arbejde og det man kalder hård fysisk belastning, men netop den der bevægelse med musen er faktisk ekstremt hårdt for dine ledbånd.

Hvis det er, så skal du forsøge at holde armen i ro, men du skal dog bruge den, indtil det gør ondt.

Før i tiden fik man gips på og blev beordret fuldstændig hvile - det gør man ikke mere, men man skal passe på og høre efter, og kun bruge den moderat og kun så længe, det ikke gør ondt. Det tager en til to uger, hvis man er opmærksom på det - ellers kan det tage endnu længere tid.

I første omgang er det mit forslag, men vær opmærksom på det - og kontakt lægen, hvis du mærker andre symptomer.
  • nej jeg er ikke venstre håndet...d kan ikke være fra musen...I have ni idea. Jeg giver det 1-2 dage mere og ser, hvordan det kommer til at gå...
Log in eller Registrér for at kommentere.