Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

ARRRGG!!!! Ørelægen sagde nej!!!!

Jeg er en 17-årig dreng og jeg har i over et år gået og tænkt over at få mine stritører lagt ind. Det var først her i foråret at jeg fik mod til at tage kontakt til mine læge om det, fordi at jeg troede at han skulle give mig en henvisning. Det kunne han så åbenbart ikke, han sagde at jeg skulle tage kontakt til en ørelæge.
Det gjorde jeg så og i torsdags var jeg til en ørelæge efter at have ventet på det i en måned. Jeg kommer ind og spørger ham om at få en henvisning og så siger han NEJ!!!! ARRRRGGHH!!! HVOR ER DET UNFAIR!!!

Jeg har allerede besluttet mig, det har været i over et år. Jeg havde sådan håbet at jeg kunne få det lavet i sommerferien så jeg var klar til skole, og jeg skulle have så'n mega nice sommer med kort hår og det hele. Nu er det hele ødelagt!!!
Det er så MEGA unfair!!! De fleste får det gjort i det offentlige når de er børn, hvorfor skal jeg så straffes for at min mor ikke har fået det gjort ved mig?!?!! Hun støtter mig ikke engang, hun er bare ligeglad.

Jeg ved slet ikke hvad jeg skal gøre nu. Alle mine planer er ødelagt!!! Arrrgh, jeg vil ikke have de ører til at ødelægge mit liv endnu mere, jeg har lidt nok. Hvad skal jeg gøre??!?

Jeg har tænkt mig at få spurgt en anden ørelæge om en henvisning, for det er SÅ unfair at man får det lavet offentligt som barn, men næ nej, nu skal man straffes for at ens forældre ikke har fået det gjort.

Det er virkelig lang ventetid til ørelæger, og min egen læge vil åbenbart ikke give mig en henvisning. Jeg har tænkt over at så må jeg bare begynde at spare op, så jeg kan få det lavt ordentligt og så hurtigt som muligt.

Det er bare så unfair, at jeg bliver afvist på den måde.

Hvad skal jeg gøre??!?

:'(:'(:'(:'(:'(

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hej Kilroy
    Hvor er jeg ked af at læse at du har fået nej til henvisningen til Sygehuset.
    Jeg går ud fra at du har fortalt ørelægen hvor meget det fylder i dit hoved hver dag og at det går dig meget på Psykisk, for det er hvad jeg læste mellem linierne i dine indlæg, men det er jo også vigtigt at du fik det formidlet ud til den ørelæge du var hos.
    Hvis du ikke vil vende tilbage til den ørelæge du var ved, syntes jeg du skal tale med en anden og fortælle hvordan du har det med de ører.
    Mange tanker til dig.
    Hilsen Rita
  • Indstillinger
    Faktisk var det en fejl, at jeg ikke fik forklaret hvor meget det gik mig på.

    Jeg forstår ikke hvorfor min egen læge ikke kan give mig en henvisning. Det er det jeg har læst mig til at han kan, og jeg mailede også med en klinik som udførte stritøreoperationen og de sagde også at jeg bare skulle have en henvisning fra egen læge.
    Men sidste gang jeg var der, sagde han at jeg skulle snakke med en ørelæge. Jeg vil prøve at få mig en tid ved min egen læge i næste uge og så virkelig forklare ham hvor meget det går mig på, og give ham adressen og tlf. nummeret på det sted jeg ved, jeg skal henvises til.
  • Indstillinger
    Hej Kilroy
    Ja, det er en stor fejl at ikke at fortælle at du har det psykisk dårlig pga. de ører,men det har du lært af nu.
    Din egen læge har ingen henvisningsmuligheder det skal desværre gå gennem en ørelæge, sådan er det offentlige system uanset om vil det eller ej.
    Jeg ved ikke havd det er for en klinik du henviser til, men er den privat,skal du selv betale,selvom det er surt.
    Her er et link til en Patientvejleder
    http://www.friskienfart.dk/patientvejle ... heder.aspx
    Her har du et link om stritøreroperation
    http://www.friskienfart.dk/stritorer-er ... ulant.aspx
    Jeg håber inderligt at det kan hjælpe dig.
    Tænker meget på dig og dit problem.'
    Pøj pøj , håber der kommer noget godt ud af dette her.
    Hilsen Rita
  • Indstillinger
    Klinikken er en jeg har fundet på http://www.ventetid.dk som ligger i Give og er en afdeling på Give Sygehus.

    Jeg forstår ikke helt hvad jeg skal bruge patientvejlederen til. Hvad kan de hjælpe mig med?
  • Indstillinger
    Hej Kilroy
    Sorry at jeg ikke lige kort fik præsenteret patientvejlederen
    Du kan bruge patientvejlederen i de situationer hvor sagen er kørt fast, Vedkommende kan hvis du giver fuld info til vedkommende ta kontakt til din ørelæge og forhører sig om hvorfor du ikke blev henvist og kan derudfra ta' stilling til hvordan vedkommende bedst kan hjælpe dig videre.
    Ja, kort blev det jo ikke, men jeg håber det går.
    Den klinik kender jeg ikke, jeg har aldrig hørt om den. men godt at du kender den, men jeg vil lige prøve at kikke på den.
    Go' Sankt Hans aften
    Hilsen Rita
Log in eller Registrér for at kommentere.