Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Strålende smerte fra knæet til lænden?

Redigeret 17 juni, 2010, 16:53 i Sportsskader
Hej alle.

Jeg er en pige på 19 år, som indtil sidste uge plejede at løbe i mellem 28-35 km om ugen fordelt over 3-4 dage. Jeg har løbet længe og aldrig nogensinde haft nogen form for skader. Synes altid jeg har trappet meget forsigtigt op efter fx ferier uden løb.

MEN. Da jeg løb for en uges tid siden, havde jeg pludselig ondt i højre knæ. Da jeg havde løbet 6 km, skulle jeg over et lyskryds og stoppede derfor, og så kunne jeg pludselig mærke at det gjorde ret ondt. Endte derfor med at måtte gå hjem. Jeg lagde is på det for en sikkerhed skyld, da jeg kom hjem.

Jeg har ikke løbet siden, da jeg stadig har ondt, hver gang jeg bruger benet. Ikke når jeg sidder helt stille, og i lidt mindre grad når jeg cykler.
Smerten er værst i knæet - indeni - det er svært at placere den fuldstændig. Derudover stråler smerten gennem mit baglår og balle, op til et punkt i lænden, hvor jeg altså ligeledes får ondt i forbindelse med at jeg bruger benet.

Har selv tænkt om det mon kunne være en nerve, der var kommet i klemme?

- Er der nogen, der har erfaringer, råd eller idéer, som de vil dele?

Er meget frustreret over, at jeg knap nok kan gå en tur. :/

Hilsner fra Aremik

Kommentarer

  • Indstillinger
    på apoteket kan man købe forskellige smerte-stillende salver ---og smørre sig med --i stedet for ar tage smerte-stillende piller ---hvis det ikke hjælper skulle du måske få en henvisning hos din læge --til røntgen eller fysioterapuet

    jeg har selv noget i venstre knæ --som pludselig kan gøre vanvittig ondt i nogle dage ----men det går væk efter jeg har maseret det ømme punkt med
    VOLTAREN--ELLER ---IBRUTOP--men jeg har kun ondt i knæet --men du kunne prøve og så masere der hvor smerten starter
Log in eller Registrér for at kommentere.