Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Ænding af bødningsdag vha. p-pille

Redigeret 13 juni, 2010, 16:55 i Prævention
Hey allesammen

Jeg er lige begyndt på p-piller, for første gang :)
- Jeg fik min menstruation i dag d. 13, ca. kl 21. Og tog derfor min første p-pille..

Men mit spørgsmål er, om hvordan man ændre sin menstruations dag..?

Jeg vil gerne ændre den, da jeg har en kæreste og vi har mdr. dag d. 14, og vil derfor ikke have min menstruation der. Og vil faktisk også helst gerne starte på en ny pakke om mandagen, da det er nemmere for mig at huske...?
- Dvs. at jeg gerne vil have min menstruation d. 21 fremover, og starte på ny pakke om mandagen. Så håber nogle kan hjælpe mig, sådanne at jeg kan starte "forandringen" fra min næste menstruation.. Således at jeg kan få min næste-næste menstruation d. 21 august...?

Mvh
Anja01

Kommentarer

  • Indstillinger
    Det står alt sammen i indlægssedlen.

    Du kan gøre startdagen for en ny pakke anderledes ved at holde en pause på MINDRE end syv dage. Men du må ikke holde en pause der er længere end syv dage.

    Hvis du foreksempel plejer at tage første pille i en ny pakke om torsdagen, kan du i stedet starte på den om mandagen.

    For at springe en menstruation over, kan man tage to pakke i træk, altså lade være med at holde pause. Man risikerer pletblødning i løbet af måneden når man ikke har haft en pause til at bløde.

    Med hensyn til jeres månedsdag, kan I jo bare have sex selvom du bløder. Læg et håndklæde under, og brug evt. kondom hvis ikke han vil have blod på pikken. Din blødning vil nok mindskes eller stoppe mens du er seksuelt ophidset.
Log in eller Registrér for at kommentere.