Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Hævet knæ efter kikkertundersøgelse

Redigeret 14 juni, 2010, 02:42 i Fod- og knæskader
Hej

Jeg fik lavet en kikkertundersøgelse i mit knæ for en måned siden. Det eneste der var galt, var en "tyk streng af arvæv" som de så fordampede væk. Menisk, korsbånd osv. var fint. Nu har knæet imidlertid været hævet lige siden, og jeg har svært ved at bøje det. Hævelsen er dog mindre nu end den var i starten.

1. Gør hævelser at man ikke kan bøje benet?

2. Vil det hjælpe til at opnå mere bøjelighed at træne benet ved at bøje det stille og roligt frem og tilbage, eller er eneste fremgangsmåde at holde benet opad?

Håber nogen kan hjælpe!

Venlig hilsen

Jakob

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hej Jacob

    1.Ja, det kan være hævet længe, husk at få benet opad når du sidder og ligger, evt. støttebind i dagtimerne.

    2 Ja, du kan træne knæet op også ved at presse det lidt men kun til smertegrænsen, det bedste sted du kan genoptræne knæet er i svømmehallen,da du ikke vejer ret meget når du er i vandet.
    Så kan du presse benet en smule mere, men stadig til smertegrænsen , men ikke over smertegrænsen
    Husk at undlade smertestillende midler inden du træner, da du ikke kan definerer smertegrænsen.

    Det vil også hjælpe dig at have kontakt til en fysioterapeut, som kan lægge et træningsprogram til dig.

    God bedring.
    Hilsen Rita
  • Indstillinger
    Tusind tak for dit svar Rita. Hvad med at gå omkring? Er det godt eller skidt? Selvfølgelig kombineret med at have benet opad på andre tidspunkter.
  • Indstillinger
    Hej Jacob
    Det vil være fornuftig at gå så meget som muligt og cykle, stadig inden for smertegrænsen.
    Rigtig god dag til dig.
    Hilsen Rita
Log in eller Registrér for at kommentere.