Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Electro chok erfaringer

Hvad er jeres erfaringer med electro chok?

Må indrømme at efter 3 år og alt for mange op- og nedture, medicin, er jeg lige så stille begyndt at overveje om det måske er vejen frem for mig..

Kommentarer

  • Indstillinger
    Det er jo en meget drastisk behandlingsform. Har du prøvet terapi? Måske endda flere terapiformer, hvis ikke den første slags virkede?
    Jeg ville personligt prøve alt andet end elektrochok.
    Min ex-svigermor fik det, grundet svær kronisk depression. Hvorvidt hun blev mindre deprimeret ved jeg ikke, men hun blev nærmest en karikatur af sig selv og fik ikke sin hukommelse igen. Hun var også en ældre dame men det var skræmmende.
    Derudover har jeg hørt om en anden, der har fået det og det har ikke bedret hans tilstand væsentligt. For mig at se, havde han brug for langvarig, dybtgående, individuel terapi i stedet, men den mulighed ligger jo desværre ikke i det etablerede system.

    Håber du træffer det rigtige valg for dig.

    Hilsen Helene
  • Indstillinger
    Har læst ret positive erfaringer med det på en anden side.

    Har simpelthen været på så meget medicin efterhånden og har gået til psykolog, dagsterapi på en dagklinik, kognitiv terapi, lægen... Og er ikke kommet meget videre.
  • Indstillinger
    Jeg vil slet ikke betvivle, at nogen kan have haft glæde af behandlingen. Alting er jo individuelt. Men da det er en meget dramatisk metode, der for nogle mennesker giver mén, er jeg bare ikke tryg ved den. Omvendt forstår jeg da også godt, hvis du bare ikke orker mere og nærmest er villig til at prøve hvad som helst.
    Jeg ved godt, at det er dyrt og måske derfor ikke er muligt, men der er jo mange terapiformer, du ikke har prøvet og som måske ville hjælpe bedre: Kropsterapi, rosenterapi, NLP-terapi, hypnoterapi, gestaltterapi o.s.v.

    Hilsen Helene
Log in eller Registrér for at kommentere.