Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

betændelse på hjerteklappen

Redigeret 13 juni, 2010, 02:54 i Hjerteproblemer
hejsa . jeg skive fordi jeg er bekymrer for min mand . som har fået en hjertesygdom. han har en utæt hjerteklap . og for sølvfelige medicin med det .
men han har så flere gang fået betændelse i kroppen hvor han bliver voldsom syg , og for medicin mode det af lægen , og det plejer at hjælp , men nu har han det igen , og han bliver bare dårlige , jeg ved snart ikke vad ben jeg skal stå på om jeg skal ring 112 eller vente til en læge har set ham ???.igen
man ved ikke hvor den sider betændelsen , og hans blod prosent er også lave sagde vores læge . vad gør jeg .

en meget bekymrer kone .

ps. han bliver fulgt af rishospitalet når de husker os .

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hej Romance

    Jeg kan godt forstå du er bekymeret, er det noget nyt han lider af eller har han haft det i flere år?
    Hvis du er meget utryg ved at han har det dårligt og det er tiltaget meget siden han var hos lægen sidst, syntes jeg nok du skulle overveje en indlæggelse.
    Prøv eventuelt at ringe til hjerteafdelingen på Rigshospitalet og tal med dem om hvordan du skal håndterer situationen, da du er utryg ved det.
    (Jeg ved ikke om Rigshospitalet tager imod jeg hvis i kommer direkte ind)
    Når tiden nærmer sig kontrollen, ringer du derind og fortæller at du endnu ikke har modtage en tid til kommende kontrol, om den er afsendt, og om du kan få en tid mens du er i telefonen.
    Håber det bedste for Jer begge to.
    Mange hjertelige hilsner
    Rita
  • Indstillinger
    hejsa tak for din svar . det start for nogle år side , de siger at det er med født at hans hjerteklap er utæt , og den udposning han har .
    jamme jeg er meget udtryk ved det og er ved selv at gå ned over det fordi det er hver måneden han for en betændelse i kroppe jeg forstår det bare ikke , jeg ved jo også vad der sker hvis den betændelse kommer op til hans hjerte jo .
    så ja jeg er meget bekymrer .vi have natlæge i dag og han har fået noget stærke pensilin så vi må lige se hvordan han har det i morgen eller ville jeg have ham indlagt. han har være indlagt for det to gang før så vi kender turen .

    ja jeg skal have fat i rigshospitalet meget snart sidst vi var der ind var der ikke nogle læger så vi blev send hjem igen og fik af vide vi fik en ny tid men det har vi så ikke fået og det var i marts måbede vi var til kontrol sidst . men jeg ringer til dem mandag .
    hilsen Heidi
  • Indstillinger
    Hej Romance
    Det er ikke rart at ha' en medfødt sygdom, men på den anden side ved han hvad det handler om.
    Man bliver som pårørende utryg når der sker ændringer i sygdommen og især når du har erfaringer i hvordan det plejer at forløbe.
    Det var godt du tog kontakt til vagtlægen og ellers en indlæggelse.
    Det er uanstændig at de ikke ringer afbud til jer, ligesom de ikke overholder deres aftale om fremsendelse af en ny tid.
    Du må ha' fat i dem og så holde fast fremover.
    Husk at spørge til hvornår næste kontrol er og ring 1½ måned før og ryk for en tid, og så gør det hver uge på samme dag og tidspunkt,så bliver de hurtig træt af dig/jer, og så husker de at få tiden afsendt.
    Go' Søndag til dig/ Jer.
    Mange hjertelige hilsner
    Rita
Log in eller Registrér for at kommentere.