Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme

Hænder

Hej

Nu har jeg efter skifte fra Eltroxin til Eutryrox fået min dosis justeret ind.
Jeg har nu et TSH tal på 2,5 og de andre tal følger pænt med.

Mine symptomer i forbindelse med lavt stofskifte er da også væk. Eller næsten.

Mine fingre og hænder driller endnu.
De er kolde, er lettere ømme i led og føles egentlig mest, som lige efter man er vågnet og ikke rigtig har nogle krafter i sine hænder.

Er det noget I andre har oplevet eller skal jeg til at finde ud af, hvorfor mine hænder er sådan?

Miv

Kommentarer

• Ja du er nok ikke helt justeret ind ligger måske en anelse lavt. Det kan være en kvart 25 mg som gør hele forskellen til at du har det helt ok. vh Petra
  • Når Petra skriver 25 mikrogram, så er jeg ret overbevist om at hun mener OM UGEN.
    Jeg havde en TSH værdi på 2,49, T3: 1,46 T4 (P-Thyroxin): 110 og blev sat op med 50 mikrogram om ugen. 2 måneder senere lå tallene nogenlunde, men her 4 måneder senere ligger mine tal perfect uden yderligere ændringer.

Jeg får nu 1050 mikrogram Euthyrox pr uge.
    Inden ændringen havde jeg taget 1000 mikrogram i et helt år uden ændringer.

Jeg tror at finjusteringer skal ske med små ændringer og STOR tålmodighed.

Mvh Peter
  • Petra skriver nu altså "en kvart 25 MILLIgram om ugen". Ikke mikrogram.

Der ud over har jeg ikke forstand på det her, men ønsker god bedring!!!
  • Ja, men Petra mener IKKE milligram, så store doser tager INGEN.

Mvh Peter
  • Hej.

Jeg tror Petra mener at der skal reguleres med 6 1/4 microgram PR. DAG altså 43 3/4 microgram OM UGEN.
    Det lyder mere rigtigt, hvis det skal gå langsomt.

Hilsen Albini.
  • Vores piller er i mikrogram og jeg mener ganske rigtigt at 6,25 mikrogram altså en kvart 25 pr dag kan gøre hele forskellen på at have det godt eller mindre godt. På eltroxin blev man jo reguleret med 50 mikrogram om dagen jeg gjorde ihvertfald, så det her er jo at betragte som en lille regulering. Og min erfaring er at man har det bedst ved aft indtage samme dosis hver dag, andre har måske andre erfaringer. vh Petra
  • Jeg takker.

Jeg må væbne mig med lidt tålmodighed, selvom det er en anelse svært.
    Specielt fordi jeg faktisk syntes det kun blive værre.
Log in eller Registrér for at kommentere.