Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Ulige bryster - både form og størrelse

Redigeret 11 juni, 2010, 05:19 i Åben debat for kvinder
Hejsa.

Jeg er en pige på 18 år, der har haft et problem siden jeg var omkring 13 år gammel. Mine bryster begyndte langsomt at blive ulig størrelse. Da jeg gik til min skolesygeplejeske omkring alderen 14-15 år, fik jeg af vide det var meget normalt blandt kvinder. Det ved jeg selvfølgelig også er sandt.

Problemet er bare, at jeg nu, seks år efter, stadig har det samme problem og uligheden er blevet endnu synligere. Det er blevet mere og mere svært at finde en ordenlig bh.

Det er ikke kun størrelsen men også ømheden og hvordan de føles. Det største er konstant ømt og bliver bare ved med at vokse - det er også mere rundt og 'hårdt' mens det mindre bare ikke viser tegn på at vokse, er mere 'fladt' og blødt. Jeg er virkelig urolig. Burde mine bryster ikke snart være færdig udviklet? Jeg har endda tabt mig over det sene år, de burde ikke vokse. Jeg fik min menstruation da jeg fyldte 13 og har ikke taget p-piller eller noget hormon-relateret før.

Er der nogen form for medicin eller behandling? Jeg blev meget paranoid på et tidspunkt fordi det løber i familien med brystkræft - det var der intet af dog. Har virkelig brug for råd!!!
Log in eller Registrér for at kommentere.