værdier
Hejsa.
har lige pr. mail fået mine tal fra blodprøver de er flg:
P-Thyroxin, frit stofk. 22.1 pmol/
P-Trijodthyronin stofk. 1.91 nmol/
P-Thyreotropin,(TSH) arb.stofk. 0.03 mU/l
efter hvad jeg kan læse mig til er de "inden for normale"
er det rigtigt opfattet fra min side,
tak.
har lige pr. mail fået mine tal fra blodprøver de er flg:
P-Thyroxin, frit stofk. 22.1 pmol/
P-Trijodthyronin stofk. 1.91 nmol/
P-Thyreotropin,(TSH) arb.stofk. 0.03 mU/l
efter hvad jeg kan læse mig til er de "inden for normale"
er det rigtigt opfattet fra min side,
tak.
Kommentarer
Tsh skal ligge indenfor 0,3 - 4,0 og T4 må ikke være over 22.
Fik du ikke en tolkning på dine værdier ?
Mvh
Mikkel
Din læge burde reagere på det. Hvis du får medicin skal du hurtigst komme ned i dosis, ellers vil du snart få problemer og det er ikke rart, jeg har lige selv oplevet det og lider stadig.
Det er sådan at jo lavere TSH er, jo højere er stofskiftet og jo højere det er jo lavere er stofskiftet.
Hilsen Albini.
Egen læge vil ikke blande sig i den behandling som sygehuset giver.
Bør jeg evt. ringe og spørge sygehuset, er urolig indeni og sover dårligt for tiden.
Jeg har slet ikke noget kendskab til Thycapzol, måske nogen som kender det vil skrive til dig.
Ellers syntes jeg ikke du skal vente 1 1/2 måned. Prøv at ringe til dem og forklar hvordan du har det.
Hilsen Albini.
Jeg er også i behandling med Thiamazol 5 mg om dagen.
Det er en længere historie, jeg startede med lavt stofskifte med en tsh på 95.8 i 2008, kom i behandling med eltroxin, ny medicin og euthyrox.
Langsomt begyndte det at vende, mine tal blev bedre og bedre. Men i december var min tsh 0.01 og de ville ikke flytte sig, jeg stoppede langsomt med at tage medicinen over nogle mdr.
Tsh. flyttede sig ikke. jeg fik taget blodprøve for at se om jeg havde udviklet graves sygdom, og det havde jeg.
og kom i behandling med det.
Jeg skulle starte med den mindste docering, fik taget blodprøver efter 4 uger Tsh havde ikke flyttet sig men det havde t3 og t4 i den rigtige retning.
yderligere efter 4 uger fik jeg igen taget blodprøver, og der havde alle tal rettet sig ind.
De første 4 uger havde jeg det ikke for smart, uro, sitren inden i og energiforladt og alle de andre trælse symptomer. Men jeg er langsomt ved at få det bedre.
Så jeg er sikker på du vil få det bedre, når der er gået noget mere tid.
Hilsen Helle63
Jeg kontaktede telefonisk hospitalet (Riget) og fik onsdag en hastetid, jeg er nu sat op i medicin , blodprøver kontrolleres så ved egen læge og kopi sendes til Riget så de kan følge med.
Håber det så vender til det bedre.
vh.