Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Hjæælp!

Hej, Jeg kommer her i håbet om at få hjælp.
Jeg er en dreng på 14, og er meget genert omkring dette emne.
Jeg vil gerne have hjælp, og grunden til jeg helst ikke vil gå til lægen er det er pinligt :(.

Mit penishoved er rødt, samt min forhud når den bliver trukket tilbage ..
Og ofte har jeg sådan noget hvidt nede i bunden af mit penis hoved..
Jeg har ikke sagt dette til nogle, men andre siger det bare er ''Nakkeost'', da det heller ikke ligefrem lugter helt godt.. Det forsvinder let i badet, men kommer ofte igen.. Kan det komme af onani, og hvad kan det være? :/
Og hvad er følgerne hvis jeg ikke går til lægen, hvis det nu er det er en sygdom?
Håber nogle vil besvare alle mine spørgsmål. Tusind tak..

Kommentarer

  • Indstillinger
    .. Også har jeg også de her prikker på min penis, som kommer nede fra roden og op til penis hovedet. Men stopper der..
    Det har jeg enlig haft i 1-2 år. Men da jeg på daværende tidspunkt kun var 12 år, da jeg opdagede det. Troede jeg det var en del af at være ung og skulle udvikle sin penis. Men nu da jeg snart fylder 15, undre jeg mig over, om det kunne være andet.
    Jeg ved, at som mindre... 8-11 år, onanerede jeg ikke ''rigtigt'' jeg hiv enlig bare i min forhud, det gjorde jeg i 1-2 år, indtil jeg opdagede den ''rigtige'' metode. Jeg er meget genert over det her, men kan det være grunden?

    - Og alt sammen skete, inden min seksuelle debut.
  • Indstillinger
    Slap nu af du :)
    "Nakkeost" er det hvide der samler sig under forhuden. Det er helt almindeligt. Du lugter under armene hvis ikke du vasker dig, og din pik bliver også snusket hvis ikke du vasker den. Du skal sørge for at trække forhuden tilbage når du vasker dig.
    Vask pik og numse en eller to gange om dagen, og brug ikke shampoo til det - hvis du bruger sæbe, skal du bruge noget uden parfume og alt muligt halløj i. For eksempel intimsæbe, eller bodyshampoo uden parfume og tilsætningsstofer.

    Det er helt normalt at være genert omkring sine intime dele når man er på din alder, men ærligt talt: Lægerne har set tissemænd på babyer, børn, unge, voksne og gamle (og formodentlig også døde for den sags skyld), og jeg vil garantere dig for, at din ikke ser meget anderledes ud end alle andre på din alders. Den første gang til lægen med de dele er vist svær for alle, men når først det er overstået, så vil du opdage at lægen hverken griner, binder knude på den eller kigger underligt på dig. :)

    Knopperne skal jeg ikke kunne sige hvad er; måske er det talgknopper... Det kan man vist ikke gøre noget ved. Hvis du ikke har hverken svie eller smerter så tror jeg bare at din rødme er den farve dit pikhoved nu en gang har, men hvis det svier eller kløer så skal du få kigget på det, for det kan jo være en svampeinfektion for eksempel.

    Og til dig som til så mange andre kan jeg sige: Hvis der er noget der bekymrer dig ved dine kønsorganer, så gå til lægen! Det er ikke anderledes end alt muligt andet.
    Hvis du havde de her knopper på armen, ville du så få kigget på dem af lægen? Hvis ja, så skal din læge se på din pik.
  • Indstillinger
    P.S. NEJ det har ikke noget at gøre med onani. Og det har overhovedet heller ikke noget at gøre med kønssygdomme for sags skyld, når det er kommet inden du har haft sex uden kondom..
  • Indstillinger
    Tusind tusind tak, jeg har haft det i ét år eller to.
    Og det har ikke ændret sig, og svier ikke. :) Mange tak!
Log in eller Registrér for at kommentere.