Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

useriøs behandling af leddegigt!!

Redigeret 10 juni, 2010, 05:59 i Leddegigt
Hej netdoktorbrugerer
Jeg skriver til jer fordi jeg er ved at opgive håbet og kunne have brug for et råd. Min historie starter som 15-årige, hvor jeg begyndte til fysio fordi jeg havde skadet mit knæ og skulle genoptrænes. Med tiden fik jeg ondt overalt og han henviste mig til sygehuset. Jeg fik diagnosen kronisk leddegigt, og startede i behandling med blandt anden binyre, metroxhate, bonyl. Intet havde effekt. Jeg have samtaler med en psykolog.
Pludeslig begyndte jeg at kaste op hver gang jeg spiste noget, derfor fik jeg lavet en kiggertundersøgelse af spiserør og mave. Lægerne kunne konkludere at alt den medicin have ødelagt min mave, som nu var et stort mavesår. Jeg kom i behandlig med mavesårs-medicin og morfin til mine ledsmerter.
Mine knæ, ankler, tæer og fingre hæver hver dag. Desuden har jeg så ondt i skulderne og ryggen at jeg ofte vågner om natten. Jeg har alle år været fritaget fra idræt. Men på sygehuset mente de at jeg sagtens kunne dyrke idræt, fordi de ikke kan se betændelse i mine led. Dog har jeg god praktiserende læge, der gerne vil skrive en lægeerklæring og han er også god til at snakke med mig.
For et halvt år siden have lægerne sagt at jeg skulle begynde på biologisk medicin. Da jeg kom på sygehuset og skulle startes op havde jeg kun tre hævede led, og han skulle se fem hævede led for at give mig den biologiske behandling. Endnu en nedtur.
Fra december i 2009 til marts 2010 tabte jeg mig 8 kilo, uden nogen forklaring. Jeg vejer knap lige 50 kilo nu og er 18 år. Men et sådan vægtab ser lægerne heller ikke som et problem.
Jeg kan ikke dyrke sport. Jeg kan kanp nok holde til hverdagen i 1.g, jeg kæmper for at følge med i skolen.
Jeg har fået undersøgt tarmene ved både kiggert- og sacnningsundersøgelse med kontrastvækse. Lægerne har en kronisk tarmbetændelse i tankerne.
Probelmet er der ikke er noget målbart på mig. De kan ikke se noget gigt-agtig i leddende. Kun at mine led hæver og jeg får røde plamager, mavesmerter.
Jeg har været indlagt et par gange. En gang fordi jeg besvimede så snart jeg stod op, dette kunne heller ikke forklares.
Kort sagt er jeg skuffet over min behandling og føler ikke at jeg bliver taget seriøs. Engang spurgte lægen om jeg måske ikke bare troede det var vokseværk? Han skældte min mor ud fordi hun gav mig metroxhate, men han havde jo selv ordineret det!
Hvad fejler jeg?
Jeg har nu accepteret at jeg har utrolig grimme og deforme knæ og fødder. Men smerterne er svære et acceptere.
Har I oplevet noget ligende, eller kender til en sådan historie? Er der mon en lykkelig ende?
Log in eller Registrér for at kommentere.