Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Mon det er min endo?

Redigeret 15 juli, 2010, 15:27 i Endometriose
Jeg fik konstanteret endometriose i jun. 2008, og fik fjernet en del cyster på det tidspunkt. Siden hen er der ikke rigtig blevet fulgt op på endoen, og jeg er nu i tvivl om den for alvor er blusset op igen.
Jeg har i den seneste tid - specielt i forbindelse med min menstruation - haft en underlig fornemmelse i venstre side, og ned i - hvad jeg mener - er min venstre æggestok. Jeg ved at de ved operationen i 2008 fandt endo i begge mine ægestokke, samt lidt i bughulen, så det ville ikke overraske mig hvis det var tilfældet. Problemet er bare at jeg frygter at det måske kunne være noget helt andet, så som kræft eller lignende, og ikke helt uden grund - har lige mistet min mor, der døde af æggestokkekræft.
Jeg ved at jeg nok burde opsøge min læge, men da jeg er ræd for at han vil synes at jeg er totalt "bims" og hypokonder oveni, har jeg ladet det ligge, i håb om at nogen herinde måske kunne nikke genkendene til min problem, angående den underlige - lidt trykkende - fornemmelse jeg har i venstre side, og ned i venstre æggestok.

På forhånd tak...

Smiley82

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hej med dig

    Jeg vil ikke spå om hvorvidt dine smerter skyldes din endo eller noget andet, men kan da sige at jeg også har disse smerter af og til. Hvis man har endo siddende på æggestokken er det jo meget sandsynligt at man har smerter derfra.
    Dog vil jeg sige, at det altså er vigtigt at kunne kommunikere med sin læge. Det nytter ikke noget at man ikke går til lægen, fordi man ikke kan med vedkommende, så skal man altså skifte læge.
    Har du ikke kontakt til det sted hvor du blev behandlet for dit endo første gang? Måske kan du få en tid til et tjek hos dem, så du ikke behøves få en henvisning fra lægen.
    Håber du får styr på det :-)
Log in eller Registrér for at kommentere.