Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Påvirker ejakulation og styrketræning?

Redigeret 11 juni, 2010, 16:44 i Hårtab
Hej Forum

Jeg er en ung mand på 18 år der lider af hårtab og jeg vil tro det er arveligt hårtab. Jeg taber lige så stille mit hår dag for dag. Arveligt hårtab skyldes jo en arvelig overfølsomhed overfor hormonet DHT (ditestosteron).

Jeg vil gerne spørge om følgene ting påvirker hastigheden af mit hårtab, altså om det gør at jeg taber håret hurtigere:

Styrketræning:
Betyder styrketræning (øget testosteron produktion) noget for hvor hurtigt jeg taber håret?

Jævnlig ejakulation:
Har det en betydning for hastigheden af mit hårtab hvis jeg masturberer ?

Vitaminer:
Er det vigtigt at have sit vitaminbehov dækket?

Håber på hurtigt svar
Venlig Hilsen en ung fyr

Kommentarer

  • Indstillinger
    Vitaminmangel kan i sig selv give hårtab, så ja, det er vigtigt at spise varieret OG (ikke eller) tage en multivitamin-mineraltablet hver dag.
    Jeg har aldrig hørt om, at udløsning skulle have en dårlig effekt på noget. Og jeg kan ikke i min vildeste fantasi forestille mig, at det skulle øge dit hårtab.
    Når det er sagt, så syntes jeg helt bestemt at du skal søge læge. Når du som 18-årig er begyndt at tabe håret, kan det skyldes mange forskellige ting - og der er jo ingen grund til at gå og bekymre dig om alt muligt hvis det "bare" drejer sig om, at du spiser forkert eller andet der er nemt at ændre på.
  • Indstillinger
    Jeg har været ved læge, jeg har enda været der 2 gange.. den første læge sagde at man ikke kan behandle hårtab, og hvis det er arveligt hårtab kan jeg ligeså godt acceptere det. Den anden læge sagde at jeg ikke umiddelbart så ud til at lide at arveligt hårtab, fordi jeg ikke har de karakteristiske høje tindinger, men da jeg taber meget hår (i omegnen af 50-100 dagligt, og jeg synes mit pandehår bliver tyndere er jeg selv overbevist om at jeg desværre lider af det.

    Du har vist misforstået, så lad mig omformulere mit spørgsmål:

    Styrketræning:
    Har styrketræning (øget testosteron produktion) en negativ effekt så håret tabes hurtigere hvis man træner?

    Jævnlig ejakulation:
    Tabes håret hurtigere af at jeg jævnligt får en udløsning?
Log in eller Registrér for at kommentere.