Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

taler med sig selv

Redigeret 8 juni, 2010, 10:58 i Angst
Hejsa.. Jeg går tit og taler med mig selv og vi føre lange samtaler som ofte ender i en stor omgang volapyk.
Her idag har jeg været godt nede i kælderen psykisk og tog mig selv i at sidde på altanen og viske til mig selv "skyd mig, skyd mig" jeg tror det varede 3-4 minutter hvor efter jeg blev lidt bange for mig selv.
Jeg går hele tiden med angst for at udvikle skizofreni og jeg ved ikke om det er et skridt på vejen.
Det skal lige siges at jeg har en diagnose der siger jeg er evasiv skizoid + div andre personlighedsforstyrrelser.
Normalt ved jeg at det bare er mig der taler men denne gang følte jeg som om jeg ikke rigtigt var mig selv.
jeg var hos lægen sidst i febuar og han henviste til distriktspsykiatrien men der er sikkert en lang venteliste siden jeg intet har hørt endnu.
Jeg vil såmænd bare høre om andre har oplevelser med at føre samtaler med sig selv og om der er noget galt i det
venligst baune

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hej Baune

    Masser af mennesker taler med sig selv, når de er alene. Som man plejer at sige, så er det da rart at tale med et fornuftigt menneske! Jeg kender en, der ganske åbenlyst går og taler med sig selv, også når hun er ude blandt andre. Hun fejler ikke det mindste.

    Det, der er problematisk i din situation, er, at det ikke er rare samtaler, du har med dig selv. Når du kan sidde på din altan og hviske noget så forfærdeligt til dig selv, ser jeg det som et udtryk for, at du har det meget dårligt, og at du hurtigst muligt må have hjælp.

    Kan du ikke ringe og spørge, hvornår du kan få hjælp? Det ville jeg gøre, hvis jeg var dig.

    Mange hilsner og god bedring

    Kameliadamen
  • Indstillinger
    Hej Baune

    Jeg er helt enig med Kameliadamen.
    Jeg kan også finde på at tale med mig selv. Både højt og inde i hovedet. Forskellen er bare, at det er gode samtaler.

    Kan du kontakte distriktpsykiatrien og høre, om de kan sige noget om, hvor lang ventetid der er? Jeg synes, det er lidt vigtigt, at du får noget at vide, for nu er det jo snart sommerferietid og så kan det blive svært at få noget at vide.


    Hilsen Helene
  • Indstillinger
    ...og det virker mærkeligt, at du ikke har hørt noget som helst fra dem. Jeg ville mene, at du skulle have fået en eller anden form for besked, så for at sikre, at din henvisning ikke er forsvundet, vil jeg også opfordre dig til at ringe til dem. Du kan eventuelt tage til din læge igen og fortælle hvordan det står til, og så kan læge kontakte dem for dig.
  • Indstillinger
    Jeg er glad for at læse at det ikke er helt unormalt at tale med sig selv, for jeg troede godtnok det var ved at være helt galt med spekulatoren.
    Idag fik jeg mig taget sammen til at kontakte min sagsbehandler på kommunen, og hun har sørget for at jeg bliver kontaktet imorgen af noget hun kaldte en skp´er. Så håber jeg at de kan hjælpe mig videre til den rette hjælp.
    Bare følelsen af at der sker et eller andet letter en del.
    Jeg siger mange tak for jeres indlæg og vil bestræbe mig på at skrive hvad der videre sker for mig

    venligst baune
Log in eller Registrér for at kommentere.