Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Abort og kegleoperation?

Redigeret 9 juni, 2010, 02:26 i Åben debat om abort
Hej alle

Min kæreste som jeg kun har kendt i meget kort tid er ved et uheld blevet gravid. Angiveligvis med mig.. :o(

Hun siger til mig at hun ikke vil have en abort da hun tidligere har fået foretaget en kegleoperation, og mener derfor at risikoen for ikke at kunne blive gravid igen på et senere tidspunkt, er for stor.

Jeg har læst lidt på nettet om kegle operation, og som jeg forestår det, har det ingen betydning, men jeg kan ikke finde noget helt konkret om det.

Så håber nogen her kan komme med lidt supplerende information.

MVH

Den uheldige mand

Kommentarer

  • Indstillinger
    Jeg har ingen viden om kegle operationer. Men som jeg ser det tror jeg din kæreste ønsker dig det barn og da hun kan mærke at du ikke vil have det, kommer hun med den begrundelse om at kegle operationen har indflydelse på senere graviditeter. Måske er det rigtigt måske er det ikke.

    Men hvis hun vil have det barn så kan du ikke gøre noget. Du kan jo vælge ikke at have noget med det at gøre, men lad være med at presse din kæreste til abort. Hun kan få det psykisk dårligt bagefter.

    Jeg synes også også at hvis en af forældrene vil have barnet, skal barnet selvfølgelig have chancen. Du er jo heldig at din mor gav dig chancen. Husk på det.

    Der er noget jeg generalt undrer mig over, men det er en helt anden debat.
    Hvorfor har manden ingen rettigheder over barnet hvis han virkelig ønsker sig det. Det er da lige så meget hans barn.

    Håber det bedste for din kæreste og dig.

    Lisbeth
Log in eller Registrér for at kommentere.