Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

uregelmæssig menstruation

AnonymousAnonymous
Redigeret 7 juni, 2010, 08:51 i PMS og menstruation
Jeg er en pige på 16 år. Har haft menstruation siden jeg var 12 ca.
Jeg er også en smule buttet.
Min menstruation har altid været en smule uregelmæssig. (min mors var også)
Jeg har været til lægen med det, men hun sagde bare at når jeg aldrig har været i seng med en fyr, så har det ingen betydning.

- Nu er jeg gået ca 2 uger over. Kan det være fordi jeg evt. har eksamener? og hvad kan uregelmæssig menstruation skyldes?

Kommentarer

  • Indstillinger
    Når din mor også har/har haft uregelmæssige menstruationer, så synes jeg da, du skal få en snak med hende om det.

    Jeg er nu 54 år og har også altid haft uregelmæssige menstruationer - og det har f.eks. overhovedet ikke forhindret mig i at få børn.

    Hvad det skyldes? Tja, din cyklus har ikke fået at vide, at der er opfundet noget så smart som en kalender, som den skal rette sig efter.

    Når du ikke har haft samleje, så er du jo heller ikke gravid, og det handler heller ikke om, at du har hygget lidt med en fyr, der har fået udløsning -måske på en hånd, der derefter er kommet op i dig, vel? For det kan man altså godt være uheldig at blive gravid af. Hvis det er tilfældet, at du har været så tæt på en fyr, så må du hellere få taget en test for en sikkerheds skyld. Sandsynligheden er så ikke stor, men den er der.

    Men hvis ikke, så tag det for nærværende roligt, det behøver slet ikke at være unormalt - men hvis ikke du får menstruation inden for de næste par uger, skal du måske lige spørge lægen. Eksamener og andre ting kan sagtens påvirke en menstruation.

    Men få dog en god snak om disse ting med din mor.
  • Indstillinger
    Jeg har været sammen med en fyr, men nej. Har ikke været i "kontakt" med hans sæd på noget tidspunkt. Og det er også et stykke tid siden :)
    Men 1000 tak for svaret. Vil ta en snak med min mor :-)
Log in eller Registrér for at kommentere.