Bryster;p
Hej.. Jeg er 17 og mine bryster er rimeligt store (bruger 70F). Det er noget videre irriterende, for det er jo rimelig tungt og har ofte ondt i ryggen pga. det + det er ubehageligt at motionere, når det er noget med hop og sådan noget. Jeg tænkte, at man bare kan motinere det væk, for det er jo hovedsaligt fedt, men det er som om der ikke sker noget. Jeg har også været tyndere end jeg er nu (er normalvægtig), men der var de samme størrelse.. Ved ikke om det er lidt tabu-agtigt, men ved i evt. noget man kan gøre, for at få mindre bryster, jeg går amok?
Kommentarer
Hvis dine bryster giver dig de gener, du beskriver med rygsmerter og besvær ved motion, bør du helt klart gå til din læge med problemet. Der vil du sikkert blive sendt videre med henblik på vurdering, om de skal opereres lidt mindre. Du kan ikke motionere det væk, for godt nok et det fedt, men det er ikke dens lags, man "bare" kan træne væk.
Det er muligt en del kan afhjælpes med den rette rådgivning omkring brystholder, men alt det bør du tale med din læge om, og du skal gøre det meget snart inden du får udviklet varige rygskader. Jeg har hørt om nogen, der har fået det gjort, og som er meget glade for det.
nu er det ikke fordi jeg er dreng. jeg tror du vil fortryde hvis du vælger at gøre dem mindre. For de ar du får kan være træls. jeg synes du skal gå til læge og spørge hvad han siger
jeg er helt enig med Lotte, i at du skal gå til lægen med det, evt med henblik på at få dem lavet mindre.. havde en skoleveninde der havde samme problem, hun fik dem lavet mindre og har aldrig fortrudt..
til Joakim, hvis hun har ondt i ryggen fordi de tynger hende, tvivler jeg på at hun vil fortryde at få dem mindre (der er jo ingen der siger at de skal være mega små, men blot så de ikke genere hendes helbred)..
Jeg skal ikke kunne sige, hvad din læge vil råde dig til, men det kan da godt være, du kan blive henvist til en fysioterapeut, der vil kunne lære dig nogle øvelser. Du vil i hvert fald skulle hen et sted, hvor du kan lære de helt korrekte øvelser.
Det er da rigtigt nok, hvis man taber sig, så taber man naturligvis også lidt på brysterne, men du skriver jo, at du er normalvægtig, så det er således ikke der, du skal sætte ind.
Jeg er fuldstændig enig med dig i, at man ikke skal under kniven, med mindre det virkelig er nødvendigt, men det kan ingen her vurdere - der skal du omkring lægen.