Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Hjælp!? Svie og smerte ved samleje

Redigeret 14 maj, 2015, 17:48 i Kvindelige sexproblemer
Hej
Jeg har døjet med smerter ved samleje i ca 4 år.

Jeg er i et fast forhold, og har det rigtig godt sammen med min kæreste. I starten havde vi sex ofte og jeg kunne nyde det uden at det gjorde ondt. Jeg havde hellere ikke problemer med at få sæd op i skeden (Jeg har de seneste 3½ år brugt p-piller).

Men så begyndte jeg at få smerte ved samleje, og det ødelægger hele vores sexliv..
Det er en sviende fornæmmelse, som jeg bedst kan forklare ved at sammenligne det til den brændende og sviende følelse af at falde og "brænde" knæene i en gymnastiksal .. Nogle gange holder jeg smerten ud så længe jeg kan, men til sidst klarer jeg ikke mere, og vi må stoppe.

Jeg har været til læge og blevet checket for alle sygdomme, men intet fejler mig .. Jeg har læst at mange har lignende problemer, men jeg har stadig ikke fundet svar på hvad der kan gøres ved det.. Har noget noget godt bud ???

Et andet problem er at hvis han ikke trækker ud inden han kommer får jeg blærebetændelse .. og det er HVER gang! .. Siden at jeg fandt ud af at det var sammenhæng mellem dette har an trukket ud hver gang før orgasme, og jeg har ikke haft blærebetændelse siden .. Ved nogen hvad dette kan være???

Det, at jeg ved at det kommer til at gøre ondt ødelægger min lyst .. før i tiden havde jeg lyst nærmest hele tiden, og nu er sex et ting som bare skal overstås når vi først er kommet i gang ..

Jeg håber virkelig at nogen ved hvad jeg kan gøre ..

På forhånd tak :)

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hej med dig
    Du skal læse her på debatten under emnet Kvinder og derefter under Vulvodyni. Her vil du kunne genkende det hele.
    Held og lykke
    Anette
  • Indstillinger
    Hej :)

    det kan evt. være betændelse i underlivet, eller en rift..
    har selv prøvet det samme, og det viste sig bare at være underlivs betændelse


    hilsen Mette
  • Indstillinger
    tak for jeres svar ..

    jeg har tænkt længe på om det kan være vulvodyni, men jeg har ikke smerte andet end ved samleje og berørelse .. så har tænkt mere på vestibulodyni, som er en anden form for vulvodyni ..

    Jeg tror ikke at det er betændelse, fordi lægen har ikke fundet noget galt, og det har stået på i flere år ..
  • Indstillinger
    Hej:-)

    Jeg er blevet behandlet for vulvodyni på arresødal privat hospital i frederiksværk af knud damsgaard. Jeg kan kun anbefale at du ringer, eller sender en mail omkring dit problem. hvis du googler navnet kommer det frem med det samme.. :-)
  • Indstillinger
    Hej :-)

    Kan se dette opslag er utroligt gammelt, men jeg lider til forveksling af fuldstændig ens symptomer. Min kæreste og jeg har været sammen i 1 år snart, og vores sexliv er allerede påvirket af problemet. Jeg har været til lægen og fik endda pinicilin, som dog hjalp, men det kom tilbage. ´Dette påvirker min lyst og tilværelse i en så høj grad nu, at jeg er villig til at gøre hvad som helst.

    Fandt du nogensinde ud af, hvad det var for noget? Har desperat brug for hjælp.
Log in eller Registrér for at kommentere.