Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Ufrivillig rejsning i uhensigtsmæssige situationer

Redigeret 29 august, 2014, 19:50 i Åben debat for mænd
Hej..

Jeg er en mand på 32 med et rejsningsproblem. Jeg har en datter på 3 år, som selvfølgelig sidder på min skød nogle gange. Problemet er, at hvis hun sidder en smule uroligt, hænder det at jeg kan få ufrivillig rejsning. Det er ikke noget der tænder mig overhovedet, og jeg går ud fra at det er pga trykket på min penis. Jeg ønsker jo ikke at blive forvekslet som pædofil, hvis jeg rejser mig op, og man kan se en rejsning. Men har jo heller ikke lyst til at forbyde mit barn at sidde på mit skød og få kram eller læst historier osv. Nogle gange, hvis dette tryk opstår, sætter jeg mit barn ud på det ene ben, for at penis kan få "luft" og slappe af igen. Men det gør en simpel situation med mit barn, til en besværlig situation, hvor jeg i stedet bliver mere bekymret for hvad andre kunne tænke.
Hvad skal jeg gøre, og hvad skal jeg forklare min kæreste, da jeg gerne vil snakke med hende om det, uden hun behøver at være nervøs.

Mvh. mig

ps. Jeg kan da umuligt være den eneste som får ufrivillig rejsning, hvis nogen sidder på ens skød. Barn som voksen. Eller hvad?

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hej..

    Jeg er meget imponeret over dit indlæg. Du lukker garanteret op for et særdeles tabubelagt emne.

    Da jeg ikke er en mand, kan jeg selvfølgeligt ikke kommentere udfra den vinkel. Men udfra min vinkel vil jeg sige, at, at jeg synes, det er godt, at du ikke skubber din datter væk. Hun vil ikke kunne forstå det og din frygt ville skabe en følelsesmæssig distance imellem Jer. Jeg ved, at der er mange mænd, der tackler problemet ved at skubbe barnet væk, fordi de bliver bange for, om det er tegn på forkerte tanker og følelser.
    At du tør tage fat på det problem her og sætter ord på, er for mig det bedste bevis på, at det her ikke handler om, at du har pædofile tendenser. Jeg ved, at der er mange mænd, der har oplevet det samme, men som ikke tør tale om det af frygt for at blive stemplede.

    M.h.t. din kæreste så er mit bedste forslag, at du fortæller hende det, som du har skrevet her. At du er ærlig og fortæller, at det intet har med seksuelle følelser at gøre overhovedet. Måske at det er noget med en fysisk berøring, som din krop reagerer på. Altså en slags fysisk refleks, som ikke har noget med dine følelser at gøre. Ligesom hvis man får noget i øjet, så bliver øjet irriteret og man blinker man for at få det væk.

    Jeg håber, at der er andre mænd, der vil svare dig. Det kunne være rigtigt godt at få en debat om dette tabu, der givetvis påvirker mange forhold mellem børn og deres fædre og gør mange mænd usikre overfor deres børn.


    Hilsen Helene
  • Indstillinger
    det oplever jeg tit. også det med at hvis en sidder på mit skød. Det gør en af pigerne fra min klasse nogen gange(en smule irriterende, men ikke så galt) og det kan da godt ske, men jeg plejer at få hende væk inden "den" bliver hård så man kan mærke det. Men det mest irriterende ved ufrivillig rejsing som vist nok er det emnet handler om så sker det nogen gange hvis man skal op til tavlen og fremlægge(DET er møg irriterende) det var så min oplevelse hvis du kunne bruge det til noget :P
  • Indstillinger
    Jeg føler med dig jeg er også glad for børn, jeg har ingen selv men det sker da jævnligt at mine nevøer og niecer gerne vil sidde hos deres onkel. det gør situationen lidt mere prikær hvis der nu skulle ske en ufrillig rejsning, for jeg er aboslut ikke pædofil. Men det da dejligt når et lille barn gerne vil sidde hos en, og hvem kan ignorere det - jeg kan ikke.

    Derfor mine, måske lidt platte råd.

    Hvis din datter gerne vil op til dig, så kan du sætte hende på dine lår istedet for dit skød.
    En anden mulighed er at snuppe en sofapude, og så sige til din datter "så sider du bedre" (min favorit)
    Er du til løse boxershorts, må du ofre dem på alteret. En penis godt pakket ind i et par tights/trunks er ikke så "mobil" og en evt. rejsning er sværere at opnå og ses da ikke.
    Skulle uheldet aligevel ske, så ta' din datter op i armene (bliv siddende) og giv hende en ordentlig krammer - det giver tryghed, afslappethed, kærlighed og er absolut asexuelt. Rejsningen vil forsvinde igen.

    Jeg tror og håber, for dig, at din kæreste vil forstå dig, ikke mindst fordi hensigterne er reelle. Jeg tror de fleste kvinder godt ved, at vi ikke har 100% kontrol over vores penis - det ville måske også være kedeligt :-/

    Tak for et godt indlæg.
  • Indstillinger
    Hejsa
    Hvor er det rart at høre åbenhed omkring dette yderst tabuiserede emne. Jeg har nemlig en kæreste for hvilket dette sker når hans 7 årlige søn sidder på skødet af ham. Jeg har haft det meget svært ved at opleve at han til tider får erekrion ved dette, og forstår det nok ikke helt, hvilket han vidst heller ikke gør. Men dvs erektionen opstår uden nogen form for seksuel tanke. Er virkeligt svært for mig som kvinde at forstå, da jeg helt sikkert ville have en seksuel tanke for at få røre i mine nedre dele. Men så rart at få bekræftet fra andre mænd også, at dette bestemt ikke er tilfældet når dette sker., hvilket min kæreste jo også fortæller . Vil det sige det så ikke kan undgå, Altså mm man undgår berøring eller uro/bevægelse med barnet sidder der??
    Kh den undrende ....
Log in eller Registrér for at kommentere.