Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Hoster slim og snottet over en uge nu

Redigeret 12 september, 2010, 13:49 i Åben debat om forkølelse
Jeg har været en del snottet på det sidste sammetidig med jeg hoster en anelse gult slim op dog ikke konstant jeg ved ikke om dette kan være grundet stress er lige flyttet og jeg er meget træt. Jeg ryger en del ca en pakke om dagen og har gjort i tre år det har aldrig før været et problem så hvad pokker kan det være. Jeg har indimellem hede ture hvor jeg får det varmt der efter køligt og så normalt har ingen feber eller andre symptomer HJÆÆÆÆÆLP :)

Kommentarer

  • Indstillinger
    Det er hoste er i sig selv en god ting, da det betyder, at kroppen forsøger at rense lungerne. Dog betyder hoste med slim, at der er opstået en irritation i dine lunger. Ifølge http://www.sundhedslex.dk/hoste-med-slim.htm er hoste med slim ofte udtryk for, at du er ryger. Dette passer fremgår også i dit indlæg. Som tommelfingerregl kan man sige, at gul slim indikerer en infektion i lungerne. Hoste med slim af en gul konsistens er ensbetydende med, at der er en infektion i lungerne. Især rygere oplever en hoste med slim, der har en brun eller grålig konsistens.

    Det bedste du kan gøre er at stoppe med at ryge!!
  • Indstillinger
    Jeg har samme symptomer, hoste med gul slim + en snottet næse. Det har stået på i 3 måneder, og jeg ryger ikke.
    Hvad kan det så skyldes? min egen læge sendt mig hjem for at "vente" på at det gik væk.
  • Indstillinger
    Jeg vil lige fortælle, hvad jeg altid gør, når jeg er forkølet.
    Kuren består i at man tager 1 eller 2 krus hyldebærsaft, iblandet 1 skefuld honning og en god potion snaps.
    Det gør at temperaturen bliver sat op, jeg mener op, du kan godt vride dit nattøj morgen efter.
    Det renser også ud snapsen altså.
    Under alle omstændigheder er det sjov.
Log in eller Registrér for at kommentere.