Fine stofskiftetal, men alle symptomer på at det er for lavt
Første måling sagde at T4 lå på 4. Begyndte så med 50 mkg eltroxin om dagen.
Anden måling sagde så et T4 på 9. Begyndte derefter med 100 mkg dagligt.
Tredje måling sagde at T4 var på 13. Fortsatte da med de 100 mkg dagligt.
Fik så alle symptomer på for lavt stofskifte igen og fik taget ny blodprøve for at tjekke T4. Nu ligger T4 flot på 16, men hvorfor bliver jeg så ved med at have alle de skide symptomer??? Træthed, vægtøgning, rigtig dårlig hukommelse, nedtrygthed, ømhed i kroppen mm...
Jeg nævnte for lægen, om det kunne være bivirkninger fra eltroxinen, men hun sagde at de bivirkninger ville vise sig mere som overfølsomhed!
Så hvad gør jeg nu???????
Skal lige siges at jeg i forvejen tager 4 3D vitaminer dagligt, grundet alt for lavt D-vitamin tal og det er der styr over.
Er bare helt ude i hampen efterhånden, for har da bestemt ikke lyst til at gå og have det sådan her fremover...
Anden måling sagde så et T4 på 9. Begyndte derefter med 100 mkg dagligt.
Tredje måling sagde at T4 var på 13. Fortsatte da med de 100 mkg dagligt.
Fik så alle symptomer på for lavt stofskifte igen og fik taget ny blodprøve for at tjekke T4. Nu ligger T4 flot på 16, men hvorfor bliver jeg så ved med at have alle de skide symptomer??? Træthed, vægtøgning, rigtig dårlig hukommelse, nedtrygthed, ømhed i kroppen mm...
Jeg nævnte for lægen, om det kunne være bivirkninger fra eltroxinen, men hun sagde at de bivirkninger ville vise sig mere som overfølsomhed!
Så hvad gør jeg nu???????
Skal lige siges at jeg i forvejen tager 4 3D vitaminer dagligt, grundet alt for lavt D-vitamin tal og det er der styr over.
Er bare helt ude i hampen efterhånden, for har da bestemt ikke lyst til at gå og have det sådan her fremover...
Kommentarer
Jeg ved godt, at mine synspunkter ikke altid er lige populære og for nogen er ret 'alternative'... men måske er det ikke længere stofskiftet, der giver dig disse symptomer? Der kan være andre årsager - f.eks. depression, stress, uløste problemer, følger af en svær barndom eller noget helt 7.
Hilsen Helene
Jeg fatter ikke at der stadig er nogen som tror mere på lægernes ord angående de s---- ny eltroxin, end hvad alle os på netdoktors debatter har følt på vores egne kroppe.
Jeg tror der er andre der har sagt det til dig før destigny, men ellers vil jeg sige det igen----skift de forbandede ny eltroxin ud med EUTHYROX ----og det kan kun gå for langsomt.
Hilsen Villy
Dette mest fordi, jeg selv som ny herinde på debatten, blev forskrækket over at se, hvor mange der havde det dårligt med Ny Eltroxin. Jeg vil bare sige, at det altså ikke er alle, bivirkningerne rammer.
Hilsen Helene
Når så man har haft det så dårligt som Destigny har det og der ikke er nogen bedring så var det måske en ide at prøve at skifte medicin i stedet for at tænke at det går nok væk en gang.
Jeg selv gik også meget længe, da jeg så fik euthyrox gik der ikke en uge før det var meget bedre og efter 2-3 uger var alt væk.
Jeg syntes virkelig det er trist at destigny har det så slemt og håber virkelig det snart bliver bedre.
Villy.
Jeg mener bestemt ikke, at man bare skal lade stå til og håbe på, at det nok går over af sig selv. Tværtimod. Så selvfølgeligt kan det da være, at det kan være godt at skifte præparat. Eller det kan være nødvendigt at kigge på, om der kan være andre årsager til symptomerne, som jeg skrev i mit første svar til Destiny.
Hilsen Helene
Når jeg som sagt får 100 mkg eltroxin om dagen nu, hvad vil i så tro at jeg skal starte op med i euthyrox? Regner jo bestemt ikke med at min egen læge har den store forstand på det.
Jeg tror og håber at det er en god beslutning du har taget.
Nej der er desværre ikke ret mange læger der har forstand på stofskifte.
Du skal bede din læge om en henvisning til en endokrinologisk afdeling(det kan nogen gange være nødvendigt at insistere) så må du gøre det.
Når du tager 100 micr. nu ( jeg ved ikke hvor længe du har gjort det) vil jeg tro du skal starte med det samme på euthyrox og så langsomt gå nedad med f.eks. 6 1/4 micr. ad gangen ( de kan jo fås i mange forskellige styrker og kan deles i 4 )(evt. kan du købe en pilledeler på apoteket).
Hvis du f.eks. får en æske med 100micr. og en æske med 25 micr. så kan du gå meget langsomt ned ved at dele og sætte dosis ned f.ks. hver uge.
Men når du kommer til endokrinolog vil de hjælpe dig videre.
Jeg startede med 150 micr. om dagen og efter 5 måneder kom hammeren fra den ene dag til den anden fordi det kørte for højt og fordi jeg ikke havde troet på hvad alle de andre sagde. Så jeg bevægede mig nedad i stor fart. Er nu på 3. uge nede på 100 micr. om dagen og har det godt.
Du har ret du har alt at vinde og intet at tabe.
Jeg ønsker dig en rigtig god bedring
HILSEN ALBINI.
Jeg glemte at skrive at allerførst skal du selvfølgelig have en recept på EUTHYROX (det kan nogen gange være en kamp, det er ikke alle læger der er lige smidige),så du kan komme igang.
HILSEN ALBINI