Hjem Hjerne og nervesystem Åben debat om hjernen

Pludselig svimmelhed - Ingen kvalme

Redigeret 3 september, 2010, 08:48 i Åben debat om hjernen
Hej Netdoktor.dk

Jeg er 14 år og har, så længe jeg kan huske, haft små svimmelhedsanfald, der kan variere mellem at vare 2-3 sekunder og op til 10. Under denne svimmelhed flimrer det for øjnene, det føles som om det hele kører rundt og jeg har svært ved at holde balancen og må ofte holde fast i noget. Dette sker nogle gange 2-3 gange om dagen, andre dage sker det slet ikke. Det kommer oftest efter at have siddet/ligget stille i længere tid og når jeg så rejser mig hurtigt kommer det.

Er der nogle der ved hvad det kan skyldes? Jeg tror ikke selv, at det er noget alvorligt, da der aldrig er sket mere.

Hilsen Morten

Kommentarer

  • Du har ikke skrevet til en læge, du har skrevet til et debatforum, hvor helt almindelige mennesker udveksler erfaringer, men jeg vil da gerne komme med et bud til dig:

    Det kunne helt klart tyde på, at du mangler nogle vitaminer og/eller mineraler. Mit umiddelbare første gæt er jern, men da du er så ung vil jeg foreslå dig at tale med dine forældre om det her, og så synes jeg, du skal en tur til lægen og få fundet ud af, om det er jernmangel eller noget andet, du mangler.

    Måske der også skal kigges lidt på din kost. Det kan godt være, du ikke mener, det er alvorligt, og det er det da sikkert heller ikke, men det er ikke sundt for dig i det lange løb at blive svimmel flere gange om dagen - og det er et tydeligt signal fra din krop om, at den mangler noget, og man skal sådan set lytte til sin krop - det er den eneste, man har, og derfor bør du behandle den godt, den skal holde hele livet.
  • jeg er næsten 100% sikker på at du har samme problem som jeg. Dit blodtryk falder drastisk når du rejser dig op. Nogle besvimer af det, men det har jeg nu aldrig prøvet.
    Alligevel synes jeg du skal snakke med dine forældre om det OG din læge :)
  • Hej Morten.

    Som de to andre, tænker jeg også først og fremmest på vitaminer og sådan.
    Lægen kan tage nogle blodprøver, hvor han/hun tester for alle de ting, så de kan se, om du mangler.

    Desuden synes jeg også, at det er relevant, at din læge ved hvordan du har det. Måske har han/hun nogle tanker om det, som os almindelig folk herinde ikke har.

    Venlig hilsen Oktober
Log in eller Registrér for at kommentere.