Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

herpesinfektion i øjet

Redigeret 2 juni, 2010, 16:34 i Åben debat om øjne
Jeg undres over hvorfor man kun drypper det inficerede øje, ved en herpesinfektion , når det smitter så meget. Ved alm øjeninfektion dryppes begge øjne med ex kloramphenicol?

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hmm... Når man har herpesudbrud på overlæben behandler man også kun det lille område der er angrebet; man smører ikke hele læben.
  • Indstillinger
    Jo, men det jeg ønsker svar på, er om herpes øjen infektion er anderledes end anden herpes infektion, pga den følger jo nerve banerne og er ensiddig. Men smitter øjen herpes til det andet øje?. Det er meget normalt at man gnider sig i øjnene om natten, hvorimod læberne altid er ensidigt. Kender du noget til det med øjnene? Som jeg skriver drypper man forebyggende begge øjne ved alm øjeninfektion.orla
  • Indstillinger
    Hej jeg mener det smitter til det andet øje ved, når man klør med sine fingre ved det betændte øje og så klør ved det andet øje. Måske derfor man anbefaler at dryppe begge øjne nogengange.
    Har selv lige haft øjenbetændelse for 1. gang i mit liv. Det var kun det ene øje, jeg fik det i, rødt øje, hævede låg osv... Jeg dryppede kun det ene øje og vaskede hænder, når jeg ikke kunne lade være med at røre omkring det betændte øje.
    Selvom betændelsen er gået væk og øjet har det langt bedre, kommer der stadigvæk lidt rødt, især om morgenen eller når jeg sidder foran computeren ( åbenbart kun på arbejdet ). Foreløbig ved øjenlægen ikke hvorfor, mit øje bliver ved med at være lidt rød, og kalder det nu for øjenkatar. Hvis nogen kender til disse symptomer, vil jeg meget gerne høre om det.
Log in eller Registrér for at kommentere.