Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Hidrosadenitis ( Svedkirtelbetændelse )

Redigeret 9 oktober, 2012, 12:27 i Åben debat om hud og hår
Jeg har fået sygdommen HS . Siden Januar 2010 er jeg blevet opreret 3 gange med et længerevarende sygeforløb bagefter.

Jeg har været til hudlæge som har opstartet mig i tetralysal behandling i 50 dage. Jeg har nu i mellemtiden igen fået 2 bylder i min armhule.

Jeg har haft meget sygefravær fra mit arbejde pga. operationer. Jeg ville høre om andre, har stået i min situation og hvordan det er gået for jer med at passe arbejde, når I lider af denne sygdom ?

Jeg frygter faktisk at blive opsagt, hvis mit fravær fortsætter...

Håber nogle kender til sygdommen og vil meget gerne høre om Jeres forløb :-)

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hej Positiv - Hold da op hvor kan jeg føle med dig :-(
    Jeg har i 20½ år, siden jeg fik mit første barn, lidt af bylder og det er KUN blevet værre... Det er hos mig også primært under armene. Er blevet opereret for 4½ år siden og været på operationsbordet 2 gange siden da, men har måtte rejse mig op igen (efter indtagelse af søvndyssende medicin...) da man ikke kunne operere, trods penicilinbehandling og sygemelding i 14 dage inden operationen, da der stadig var betændelse og derfor for stor risiko ved operation...
    Jeg har i årenes løb forsøgt hvad jeg tror er ALT...

    For 1 måned siden begyndte jeg på følgende: Vask grundigt med acid sæbe fra apoteket. Tør med seperat klæde ( jeg bruger en ren vaskeklud hver gang) og så forbinding med gaze, vat og plaster micropore (og "lækker" stadig på nogle dage) Min hud omkring mine 4 bylder under venstre arm er snart hudløs, men det er som om det har dæmpet det bare en smule...

    I fredags blev jeg rådet til, at påsmøre Traumeel :
    http://www.helsehelse.dk/shop/traumeel- ... 3672p.html
    Det skulle være ikke mindre end fantatisk til at læge betændelse indvortes, så jeg er VILDT SPÆNDT på om det måske snart vil blive bedre, bare så meget bedre at jeg i det mindste kan opereres og blive byldefri...

    Jeg håber det lykkes for os begge - lad os melde til hinanden!!

    Knus Mette
  • Indstillinger
    jeg er netop idag startet på penicillinbeh. nr. ???, p.g.a. en byld på den ene balde - men jeg har så også bestilt Tetra Cleanse hos Matas - nogen der har erfaringer med dette produkt ?? jeg har bøvlet med bylder i flere år - har fået åbnet nogle stykker hos lægen, nogle er der bare gået hul på - men træls er det uanset hvad !! tror måske der kan være noget arveligt i det, da min far har haft mange bylder i armhulerne, mens mine altid sidder i lysken, på inderlår og på balder.
  • Indstillinger
    Jeg har oprettet et forum om hidrosadenitis, hvor man kan læse mere - og dele egne erfaringer. Link her:
    http://hidrosadenitis.forumup.dk/index. ... osadenitis
Log in eller Registrér for at kommentere.