Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Vane/Tendens kniber konstant øjne sammen hårdt.

Redigeret 31 maj, 2010, 16:36 i Åben debat om øjne
Kære allesammen.
Jeg har den seneste uges tid haft en "mærkelig" vane, som gør at jeg konstant kniber mine øjne hårdt sammen. Mine øjne er begyndt at blive tørre, og røde. Og føles også ret ømme/trætte.
Jeg tror at det måske kan have noget at gøre med nervøsitet eller måske noget psykisk, men jeg kan dog ikke fastlægge hvor det kommer fra, eller hvorfor. Det virkelig er generende og er begyndt at gøre ondt.
Jeg sidder en del ved computer. Men tror ikke at det er grunden, da jeg har haft vanen tilbage som teenager, hvor jeg var ude hele dagen.
Jeg bruger ikke briller, eller kontakt linser. Har ikke noget synsbesvær.

Håber nogle kan hjælpe mig, da jeg er ved at blive vanvittig!

Hilsen.
De triste øjne :-)

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hej du

    Først og fremmest vil jeg anbefale dig at få chekket dine øjne hos læge/øjenlæge/optiker. Bare for en sikkerheds skyld.

    Du skriver, at du tror, at det måske kan have noget med nervøsitet eller noget psykisk at gøre og det er jeg enig med dig i. Det kan den slags symtomer ofte have.
    Da du ikke selv er klar over, hvad der kan være problemet, så er mit bedste råd, at du finder en psykolog eller en terapeut, der kan hjælpe dig med at få evt. årsag frem i lyset. Hvis du altså har råd til det, det er jo ikke helt billigt. Hvis det er noget for dig, kan hypnose anbefales. Man kommer hurtig i kontakt med underbevidstheden under hypnose, så der kan spares nogle penge, fordi man så ikke behøver så mange behandlinger.
    Det er godt, at du tager fat i problemet så hurtigt.


    Hilsen Helene
  • Indstillinger
    Tak for svaret Helene.

    Jeg tror jeg vil få undersøgt dem for en sikkerheds skyld, tak for rådene. jeg vil se om det går i sig selv, ellers må jeg handle yderligere.

    :- )
  • Indstillinger
    Hej Thalia.
    Har du overvejet, om det kan være høfeber?
Log in eller Registrér for at kommentere.