Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Problemer med rejsning

2»

Kommentarer

  • Indstillinger
    Det lyder som præstationsangst, som ham den medicinstuderende foreslog.. Måske du fokusere for meget på om du kan få rejsning eller ej..
  • Indstillinger
    Redigeret 9 oktober, 2010, 16:04
  • Indstillinger
    Redigeret 9 oktober, 2010, 16:05
  • Indstillinger
    Redigeret 9 oktober, 2010, 16:06
  • Indstillinger
    Redigeret 9 oktober, 2010, 16:06
  • Indstillinger
    Nu er jeg ikke læge, men jeg er ret overbevist om, at dine rejsningsproblemer ikke er fysisk betingede. I starten af jeres forhold, var du sikkert, som mange andre oplever det, både spændt og nervøs over at være sammen med den her dejlige pige. Da du oplevede, at rejsningen svigtede første gang er du naturligvis blevet mere opmærksom på og nervøs for at dette skulle ske igen. Man kan se det lidt som en ond cirkel - at jo mere fokus du har fået på at det kunne gå galt igen, jo større sandsynlighed er der for at dette netop sker. Tidligere har det sikkert ikke strejfet dine tanker, at du ville have svært ved at få den op at stå, men lige nu fylder dette hele din opmærksomhed. Derved er du blevet meget obs på de forskellige tegn, der kunne antyde at den vil svigte igen. Dette er en meget almindelig måde at reagere på og kan forekomme i mange andre situationer end ved seksulle problemer.
    Et eksempel: Man har måske tidligere været god til at tale i store forsamlinger, men oplever så én gang at man fx rødmer eller går i stå. Næste gang vil man automatisk være mere nervøs og mere fokuseret på forskellige tegn der kunne indikere at det kunne gå galt igen. I stedet for at holde opmærksomheden på selve talen, vil man i højere og højere grad vende fokus indad (på kropslige fornemmelser og tanker som fx "nu må jeg ikke fejle igen"). Jeg håber at du kan følge mig.

    Jeg er helt overbevist om at du kan få styr på dine problemer, men jeg vil anbefale dig at tale med en professionel. Jeg vil her klart opfordre dig til at tage kontakt til en psykolog, som arbejder med kognitiv terapi. Så tror jeg ret hurtigt, at du vil opleve at problemet bliver mindre.

    Rigtig meget held og lykke
  • Indstillinger
    Hej "Knud"

    Julielee lyder som en klog kvinde, og jeg tror at hun har fat i noget rigtigt.

    Knud, jeg håber at du nyder sommeren sammen med din nye kæreste.
    Jeg er sikker på at du er en rigtig dejlig kæreste :-)

    Min mand har prøvet et produkt der hedder hedder Rex Herba.
    Det virkede faktisk rigtig godt for ham ( og mig). Hermed et link til siden, det kan være at det kan hjælpe dig også: http://www.lystpillen.dk
Log in eller Registrér for at kommentere.