Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

tvivl ang. p-piller

Redigeret 31 maj, 2010, 08:52 i Prævention
Hej.
Jeg er netop kommet tilbage på Minero p-iller efter 6 år, og er langt fra kommet ind i rutinen endnu.. Så er VIRKELIG i tvivl om hvorvidt jeg er beskyttet eller ej:

Startede fredag aften d. 21. som jeg skulle, men glemte allerede min pille d. 22, lørdag aften. Tog den dog søndag morgen - INDEN de 12 timer, så den skulle være god nok.. sagde min læge ihvertfald.

MEN.

Nu har jeg husket dem i en uge - og været sammen med kæresten - inden jeg i går aftes, søndag d. 30. IGEN glemmer en pille. Den blev dog taget tidligt i morges, mandag, igen INDEN de 12 timer.

Så mit spørgsmål er:
Når der er indlægssedlen i pakken står hvad man skal gøre ved "2 glemte p-piller" - mener de så 2 piller i 2 dage I TRÆK, eller 2 glemte piller generelt gennem HELE blister pakningen??

Er i tvivl om om dét at glemme 2 piller inden for den første uge tæller som "2 glemte p-piller i træk" eller som 2 SEPARATE "1 glemt p-pille" - hvor jeg begge gange havde 12 timer til at nå den i inden risiko for nedsat beskyttelse??
Er ikke lige noget man tager chancer med! Så håber I kan hjælpe.

Kjærligst Luisina

Kommentarer

  • Indstillinger
    De taler om 2 piller i træk, altså to dage i træk. Du skal ikke være bekymret, men du skal se at sørge for at tage dine piller!!! Måske det vil være lettere for dig at huske det om morgenen..? Ellers må du sætte en alarm på din mobiltelefon, så den husker dig på det.

    Her er et uddrag fra www.praeventionsguide.dk

    "Har du glemt at tage en enkelt pille, er det vigtigt, at du tager den, så snart du opdager det. Også selv om det betyder, at du skal tage to piller på samme dag. Går der mere end 36 timer imellem de to piller, så skal du bruge kondom sammen med p-pillerne i syv dage."
Log in eller Registrér for at kommentere.