Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Ondt I maven - halv tyndskid?

Hej,

jeg har ondt i maven, men kun når jeg bevæger mig, fx hvis jeg vender mig om i min seng fra at ligge på ryggen til at ligge på siden.. Og det samme hvis jeg rejser mig hurtigt op fra sengen. Og når jeg laver andre hurtige bevægelser med min mave..

Når jeg er på toilet, føles det hele vildt mærkeligt.. Jeg kan godt få noget afføring ud, men kun lidt, meget lidt.. Og det er hele tyndt. Men det føles så som om at der sider en stor lort, som jeg ikke kan få ud.

Jeg tror eventuelt at det kan være madforgiftning, jeg spiste forleden noget dårligt (slimet) salat, kan det have noget med det at gøre?

Kommentarer

  • Indstillinger
    Det skal så siges at jeg også er forkølet, hvis det kan have noget med det hele at gøre.. Men jeg tvivler på det..
  • Indstillinger
    Hej, det kan måske godt lyde som madforgiftning. Det kan godt tage måske 4 dage til det forsvinder. Men at det kun er når du er i sengen, lyder lidt underligt. Spiser du mon noget lige inden, du går i seng, som måske kan påvirke din mave?
    Det er mit bud.
    Har selv haft maveforgiftning, men her kunne jeg slet ikke holde på noget. Man skulle løbe hen til toilettet hele tiden.... ikke sjovt... :-(

    Hvis det bliver ved i dit tilfælde i nogle dage, så tag endelig til lægen.
  • Indstillinger
    Maveforgiftning er altid "kontant afregning", viser sig gerne ganske få timer efter indtagelse af fordærvet mad, og ikke med en følelse af, at der sidder noget, der skal ud, så den tror jeg godt, du kan udelukke.

    Men - mavesmerter bør man altid tage alvorligt.

    Har du feber? Jeg forstår, det ikke gør ondt, hvis du holder dig helt i ro, men så snart du bevæger dig? Er det et bestemt sted i maven, det gør ondt eller er det mere diffust?

    Hvis du har det skidt bør du ikke vente et par dage, men ringe til lægevagten og fortælle om dine symptomer, og der vil du så måske få at vide, hvad du så skal være opmærksom på.

    Du kan f.eks. godt have blindtarmsbetændelse, og den udvikler sig ofte yderst lumskt; naturligvis kan det også være "ingenting", men det kan man sjældent vide selv.
Log in eller Registrér for at kommentere.