Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Sviende smerte i kirtlerne om halsen ink. en let hovedepine

Hej

Jeg har megaondt, svier i mine kirtler om halsen bagved og foran, mest bagved ørene omkring hovedet. Ved i hvad det muligvis kan skyldes?...smerterne er sviende, nivende, brændende. Føler at kirtlerne skal til at eksplodere omkring halsen, nakken.

Jeg har været til lægen, men hun sagde det muligvis kunne skyldes ´visdomstanden, så var jeg til tandlægen. min tandlæge sagde det er klart ikke det. Det bliver værre og værre fra hverdag der går og smerten er rykket sig over til begge sider bag ørene. Jeg har en tid hos lægen igen i næste uge. det gør vanvigtig ondt! Er så træt af at vente at jeg først skal til lægen sidst på næste uge. En onsdag. Øv øv...
«1

Kommentarer

  • Indstillinger
    hvad med at gå til læge vagten --en aften hvor det er slemt ---sig eu ikke kanholde det ud --
  • Indstillinger
    Lægevagten? Sorry mit sprog, men det er et lortesystem. Det fungere ikke. De tager kun folk ind, hvis de har feber eller er ved at dø. Har desværre ringet to gange. Jeg var endda op at diskutere med lægen om det, da jeg lagde på begyndte jeg faktisk at græde, fordi det er ikke rart at gå med de her symptomer. De siger at jeg skal tage til min egen læge, men selv ens egen læge tager heller ikke en så alvorligt. Så snart man siger det gør ondt- så er tanken, jeg har en Hypokonder eller stresspatient.

    Bryder mig bestemt ikke om sundhedssystemet idag. Jeg ved faktisk ikke hvad jeg skal stille op? Jeg føler hvad end jeg gør, så kommer jeg ikke videre med det...skal bare bide smerterne i mig og ha det skidt.
  • Indstillinger
    ja vores syetem er ikke hvad det kar været ---vi er kørt i sænk --men det hjælper ikke dig ---har du prøvet at tage noget varmt på --jeg ved ikke om du har en varme dunk --eller læg noget uldent på ---tag en plastik flaske kom lidt varmt vand i og hold det på --tag det varme tøj uden på ---læg dig lidt med det varme ---på apoteket kan man købe noget smerte stillende creme---det hedder VOLTAREN--det er til at smørre på lokale smerter--
    det er uden recept ---det er godt --håber du finder lidt lindring --indtil du skal til lægen
  • Indstillinger
    Kære nada,

    Du bliver givet afvist, fordi du HAR været ved læge, du HAR været ved tandlæge, du ER i behandling, du HAR en ny tid.

    Lægevagten er kun til akut opstået sygdom - eller akut forværring af en allerede diagnostiseret sygdom, hvor man i øvrigt har fået at vide, at man skal bruge lægevagten ved forværring.

    Hvis du kommer til lægevagt kan man med stor sandsynlighed ikke gøre mere end der allerede er gjort, og det vil således væres spild af både din og lægens tid og af samfundets penge.

    Med mindre du har fået noget direkte andet at vide af din læge, bliver du desværre nok nødt til at tage noget smertestillende og afvente at din læge har tid.

    Dog kan du i morgen kontakte din læge og fortælle, hvordan din situation er blevet forværret, og så kan det da være man kan finde en tidligere tid til dig.

    Der er megen kritik af lægevagten - og en del er måske berettiget, men rigtigt mange bruger altså også den lægevagt til ting, der ikke hører hjemme der. Umiddelbart kan jeg ikke se, du skulle være blevet forkert behandlet, heller ikke selv om du har det så skidt.

    God bedring.
  • Indstillinger
    Tak for din forståelse og gode råd. Har ikke en varmedunk. Kan man bruge en varmepude måske? Fordi sådan en har jeg?

    Jeg har noget voltaren, men tør ikke rigtig at bruge det til det område. Det er jo ved nakken, halsen, bag øret - hovedeområdet.
  • Indstillinger
    Ja, en varmepude kan være en helt god ide. Mht. Voltaren så forstår jeg din usikkerhed, men læs indlægssedlen, der vil du muligvis kunne finde ud af, om det kan bruges på de områder. Jeg mener at Voltaren primært er til muskelspændinger og den slags, men det skal jeg ikke kunne sige - det kan da være, det er en rigtig god ide.

    Ellers tag nogle Panodil el.lign. De kan give nogenlunde lindring og du må tage to max fire gange i døgnet, så hvis f.eks. tager to nu og to mere inden du går til ro, så burde du forhåbentligt kunne få nogenlunde ro i nat.
  • Indstillinger
    du kan saktens bruge voltaren ---du har voltaren --så prøv at læse hvad der står det kan bruges til --det du har kan også være muskel spændinger som starter i de puder der er bag ørerne --og så går det ned ad halsen--det giver nemlig sviende og brændende fornemmelser ---jeg lider meget af de spændinger --derfor mener jeg at det er bedre at behandle lige på de lokale smerter --end hver dag fylde sin krop med smerte stillende piller --som er skadeligt for andre dele i kroppen
  • Indstillinger
    Tussind tak for jeres råd...foresten glemte jeg at sige at jeg har en hård bule bag øret lige over nakken ved hovedet. Bulen er ihvertfald større en knoglen bag det ene øre. Min mor, søskende fortæller mig også at den er større end den anden øre. Altså at den virker hævet. Netop der hvor det begyndte at svie og gør ondt...Dette fortalte jeg også sidst til min læge sidst jeg mødte hende, hun følte på dette og forklarede mig bare at det var min knogle.

    Alle som jeg har spurgt bemærker det ligesom at jeg føler det. Ved i hvad det kan skyldes? Jeg er rimelig bekymret. Men jeg føler at det er nødvendigt at understrege den til næste lægebesøg. Jeg prøver at ringe til min læge imorgen efter arbejde, så håber jeg at jeg får en tid på Tirsdag.

    Og tak solo. Jeg har prøvet varmepuden - tror ikke helt det virkede - men man bliver mere afslappet. Men gider ikke at tage smertestillende, det nytter desværre ikke. Men jeg prøver med Voltaren :-)
  • Indstillinger
    det med varme puden skal du have på flere gange før det hjælper ---den brændende fornemmelse som jeg har mærker jeg lige nu --sikkert fordi jeg sider og spænder når jeg sidder ved computeren har du prøvet at trykke hårdt på de puder bag ørene og vippe lidt med hovedet og masere dem --det gør ond ---men også godt --jeg har en nakke pude på hver nat ---købt på apoteket --skal varmes i ovn eller mikroovn --som jej lægger på skuldrene ---helt op til cranie kanten ---jeg siger dig det er pragtfuldt---jeg ved ikke om det er det samme problem vi har ----jeg har også varme pude --men den må man jo helst ikke sove med ---kan du ikke få nogen til at give dig lidt masage i nakken ---eller du skal måske gå til masage fos en fysiog ----
    men nu ser vi hvad din læge siger ---det er din krop så hold dig ikke tilbage med spørgsmål
  • Indstillinger
    Tak solo...har prøvet. Det hjælper ikke speciel meget, men jeg benytter mig fortsat med varmepude indtil jeg skal til lægen. Jeg har en tid hos min læge først imorgen, kunne ikke tage mig ind idag fordi der er for mange patienter. Øv...men jeg må ha tålmodighed til imorgen.
Log in eller Registrér for at kommentere.