Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme

Summen for ørerne

Nu jeg alligevel er ved at stille spørgsmål:
Kender nogen det at have en høj summen eller susen for ørerne? Det er ikke en lyd, altså ikke tinnitus, og den er lige høj på begge ører. Det er ret irriterende, når jeg er i stille omgivelser. Kan det mon have noget med Euthyrox at gøre? Eller er det "bare" fordi mit stofskifte er lidt utilpasset for tiden?
VH Solsikke

Kommentarer

• Hej Solsikke
    Jeg har også summen i ørene/hovedet, jeg har det hele tiden og har lagt mærke til, at jo lavere mit stofskifte er jo kraftigere bliver summelyden, så jeg tror helt klart at det har noget at gøre med at stofskiftet ikke ligger rigtigt. Inden jeg startede på behandling for lavt stofskifte for 5 år siden havde jeg meget kraftig summen i hovedet, jeg havde også et overtryk inde i hovedet, som heldigvis fortog sig da mit stofskifte blev hævet med piller. Jeg har både fået gl. eltroxin, ny eltroxin og er nu på Euthyrox og jeg har ikke mærket nogen forskel og da jeg havde det inden jeg fik medicin tror jeg ikke at det har noget med medicinen at gøre, men derimod at det er stofskiftet der falder eller ligger for lavt.
    Hilsen Felix
  • Hej, Felix.
    Tak for svar, det var lige sådan et svar som dit, jeg havde håbet på! Jeg vil så osse håbe, det snart forsvinder igen ;-)
    vh Solsikke
  • Jeg vil tro at det er dit stofskifte som er i ubalance, jeg prøvede det med ny Eltroxin, meget træls. vh Petra
  • HEJ.

Jeg har i øjeblikket også summen for ørerne og let trykken i hovedet nøjagtigt som i skriver.
    Jeg begyndte at trappe ned med euthyrox gradvist for 4 uger siden og da var det meget slemt , det bliver mindre og mindre så jeg tror også det er noget der kommer ved ubalance og ved ned- og optrapning.

HILSEN ALBINI.
  • Tak for svarene, hvor er det rart vi kan hjælpe hinanden med denne her irriterende sygdom og dens mange diffuse symptomer...
    Mange hilsner Solsikke
  • Helt enig med Felix, jeg tror også det er når stofskiftet er for lavt.
    Jeg har selv klikken og af og til summen i ørerne, og mit stofskifte er pt. for lavt. Jeg havde ikke disse symptomer da mit stofskifte var for højt.
Log in eller Registrér for at kommentere.