Tandpine
Hejsa!
Er der nogen af jer, der som jeg har oplevet ekstremt overfølsomme tænder (overfølsomme for varme/kulde) og generel tandpine, når stofskiftet er i udu?
Min tandlæge er ikke meget bevendt og slår det hen med "følsomme tandhalse". Det lyder ulogisk i mine ører, eftersom det er kommet samtidig med det alt for lave stofskifte og drejer sig om hele venstre over- og underkæbe...
Tandlægens forslag er at skifte de gamle sølvplomber med plast, og det kommer jo til at koste en formue...
Jeg tror, det endnu engang er stofskiftet der spøger...
VH Solsikke
Er der nogen af jer, der som jeg har oplevet ekstremt overfølsomme tænder (overfølsomme for varme/kulde) og generel tandpine, når stofskiftet er i udu?
Min tandlæge er ikke meget bevendt og slår det hen med "følsomme tandhalse". Det lyder ulogisk i mine ører, eftersom det er kommet samtidig med det alt for lave stofskifte og drejer sig om hele venstre over- og underkæbe...
Tandlægens forslag er at skifte de gamle sølvplomber med plast, og det kommer jo til at koste en formue...
Jeg tror, det endnu engang er stofskiftet der spøger...
VH Solsikke
Kommentarer
Tandlægen checkede og tog grundige røntgenbilleder - helt ned til tandrødderne, men kunne ikke identificere synderen. Min tandlæge mente at have hørt at stofskifte-sygdom kan influere på smertetærsklen og vi blev enige om at se tiden lidt an. I løbet at nogle dage (under en uge) forsvandt tandpine.
Mvh Peter
Tak for dit opmuntrende svar! Det er godt nok en sygdom, der påvirker de mest irriterende steder i hele kroppen. Jeg håber, det snart forsvinder, så jeg igen kan spise uden at lune alting i mikroovnen! ;-)
VH Solsikke
Min tandlæge mente det var overfølsomme tandhalse og smurte en slags hurtig virkende tandpasta på der skulle sidde et par minutter. Da jeg skyldede munden bagefter, kunne jeg med det samme mærke at der var en lindring. Jeg skal nu bruge tandpasta mod følsomme tandhalse hver gang jeg børster tænder.
Smerten er ikke helt væk,men aftaget en hel del.
Måske var det værd at prøve- det gjorde ikke ondt og jeg gik hjem med en regning på 141 kr.
Prik
Tak for dit svar. Du har ret det er temmelig irriterende, når jeg skal sluge pillerne! Desværre HAR tandlægen prøvet at smøre noget på hele raden af tandhalse, men det gjorde overhovedet ingen forskel...nu har jeg fået skiftet den største af mine gamle plomber, det hjalp heller ikke, suk...forhåbentlig går det bare væk, når stofskiftet kommer på plads ;-) og så skulle jeg hilse og sige, at koldskål der er lunet i mikroovnen smager ad pommern til!
VH Solsikke
VH Solsikke