Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme

ægløsning

Redigeret 21 oktober, 2010, 07:22 i Snart gravid
Hej
jeg søger lidt råd her.
min menstruation kommer ikke helt som den skal.
den kommer ca samme dato hver gang, dog nogle gange med nogle måneders mellemrum. Har ladet mig fortælle at hvis den kommer samtidig hver gang, kan den godt være regelmæssig, dog blot springe en menstruation eller 2 over. DVS jeg så også burde have ægløsning. men er dog ikke blevet gravid endnu.
derfor vil jeg nu forsøge at regne mig frem til hvornår min ægløsning skulle komme. (også for at få lidt styr på det)
så ville hører om nogle havde et råd om hvordan jeg kan gøre det?
med temp.? eller med teste, og i såfald hvilke slags vil i anbefale?
nogle der har nogle forslag, da jeg er lidt på bar bund når der ofte er 2 mdr mellem mine menstruationer. :)

håber i vil svare mig :)

mange hilsner herfra

Kommentarer

  • Hvis du gerne vil blive gravid, hvad med så at tage en snak med din læge om det? Det KAN jo være, at der er en ubalance hos dig, når der er menstruationer der udebliver. Lægen må kunne finde ud af det med en blodprøve...
  • det har jeg gjort og fået taget tonsvis af prøver
    mine kvindelige hormoner, mandlige hormoner, blodsukker, insulin, fedt i blodet, alt er normalt, jeg er tjekket negativ for PCO, så det er heller ikke det.
    har fået scannet mine æggestokke, der var kun en smule blærer på, ikke noget betydligt..
    det er derfor jeg gerne bare selv vil finde ud af om jeg har ægløsning og evt hvornår..
    har en ny tid hos gynækologen den 4 okt..
    og til den tid har jeg gået sådan her i 3 år.. og jeg er 20, så jeg vil bare gerne selv finde ud af det, når lægerne ikke vil tage mig seriøst nok!
  • OG DET ER LYKKEDES!!!!!!!!
    var ved lægen idag og testen var positiv :D er så f**king lykkelig :D
  • Hjertelig til lykke! Håber du får en god og ukompliceret graviditet.
Log in eller Registrér for at kommentere.