Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Kuren

Redigeret 6 oktober, 2010, 02:10 i Åben debat om overvægt
Jeg er igang med den udrensningskur der hedder Kuren. (for anden gang)
og de anbefaler at man drikker en hulens masse vand, men jeg bryder mig íkke ret meget om vand (kan sagtens drikke det, men ikke i for store mængder, og 2 liter om dagen er lige lovlig meget til mig), så jeg tænkte om der var nogle der vidste om det evt gør noget at jeg drikker sukkerfrit saftevand i stedet for? det er jo vand, blandet op med en smule saft, det er kun for at få lidt smag, så det er ikke meget saft jeg bruger i hvert glas?
sker der noget ved det?
«1

Kommentarer

  • Indstillinger
    Sukkerfrit saft vil ikke kunne erstatte vand, hvis der er tilsat kunstigt sødestof. Så skal det være hjemmelavet saft helt uden tilsætningsstoffer.
    Urtethe af forskellig slags kan også være godt og kan være meget udrensende, men de er jo ikke neutrale som vand er det.

    Har du prøvet vand med isterninger og en cittronskive i. Det gør en kæmpeforskel og er meget forfriskende og citron virker udrensende. Man kan også komme nogle mynteblade i vandet.

    Hilsen Helene
  • Indstillinger
    om vandet er koldt eller lunkent er ligegyldigt for mig, og kan desværre ikke tåle citron, så det er også lidt der mit problem ligger, for mange foreslår det du siger der..
    men pillerne i sig selv skulle vidst udrense og så skal man bare drikke for at få det ud af kroppen, så det er lidt derfor spørger, for så burde det vel ikke have så stor betydning om jeg drikker vand elelr sukkerfrit saftevand
  • Indstillinger
    Det er jo dig, der tager kuren, så hvis der i den opskrift står, at man skal drikke vand, så menes der nok vand - og som Helene skriver, så er der kunstigt sødestof i sukkerfri saft, så hvis der står, at du gerne må drikke saft, så er den vel god nok, ellers ikke.

    I øvrigt så er to liter vand om dagen faktisk ikke ret meget mere, end enhver burde drikke hver dag, så bare det at du gør det, er godt for dig.

    I øvrigt vil jeg foreslå, at der ikke kommer isterninger i, da det så gør drikken meget kold, og så kan det være svært at skylle et helt glas ned.
  • Indstillinger
    drikker normalt højst ½ liter vand om dagen, så 2 liter er rigtig meget for mig.
    bruger heller ikke isterninger...
    men tak for rådene begge 2 :)
  • Indstillinger
    Hej Chris
    Grunden til, at du skal drikke meget vand under kuren er, at det er vandet der skyller de affaldsstoffer ud som kuren frigører.
    Og dem må du have mange af hvis du aldrig drikker vand - en halv liter er INGENTING!
    At drikke sukkerfri saft eller sodavand for den sags skyld vil ikke være det samme. Det er proppet med tilsætningsstoffer, som netop er det du skal rense din krop for med udrensningskuren.
    Hvis ikke du vil drikke et par liter vand dagligt under kuren, og kun drikker omkring en halv liter til dagligt, så syntes jeg ærligt talt, at det lyder som spild af penge at købe udrensningskur.
    V.H.

    P.S. Når du ikke kan tåle citron, så kan du lade en kande vand stå i køleskabet med et par agurkeskiver eller mynteblade i.
  • Indstillinger
    Drikker det ikke til daglig fordi jeg egentlig glemmer det, og er faktisk aldrig tørstig..
    det er ikke fordi jeg ikke vil, men fordi jeg ikke kan...
    men det med vandet var en god ide, det tror jeg at jeg vil prøve..
    udrensningskuren er egentlig både fordi jeg synes det føles rart at blive renset igennem, og så fordi jeg gerne vil tabe mig ca 5-7 kg, og jeg taber mig en smule af sådan en kur :) (og får derved motivation til at tabe mig yderligere af dette)
  • Indstillinger
    Okay :)
    En anden mulighed er, at du drikker varmt vand. Altså kogt/opvarmet vand. Du kan tilsætte mynteblade, lakridsrod o.a. Kaffe og almindelig te gælder ikke.
    For at huske at drikke, kan du lave en ½ liter isvand (frys en flaske med et par dl i, og fyld så vand på den. Isen smelter gradvist og holder vandet koldt) med mynteblade i og have den på dig.
    For at motivere dig selv til at drikke rigeligt, kan du opsøge viden omkring det positive i at drikke nok væske. Du vil opdage, at der er stor sammenhæng mellem væskebalancen og dit psykiske såvel som fysiske velbehag.
  • Indstillinger
    Det handler meget om at få en vane opbygget. For år tilbage blev jeg rigtigt god til at drikke vand, men så holdt jeg op igen og nøjedes med kaffe...
    Nu er jeg begyndt at sætte mit minutur til at bippe hver 1½ time og så går jeg troligt ud og drikker et glas :-) Det er vigtigt for fordøjelse, udrensning, huden og meget andet. Efter jeg er startet med at drikke vand om dagen, er jeg meget mindre tørstig om natten, så jeg sover faktisk tungere og uden at vågne nu.

    Hilsen Helene
  • Indstillinger
    - og hvis man har problemer med hovedpine, koncentrationsbesvær, træthed osv. osv. så skyldes det meget ofte for lidt væskeindtag.

    Netop for lidt væske er faktisk roden til mange dårligdomme og sygdomme. Jeg er enig med Anna, at en udrensningskur er penge ud af lommen, når man i løbet af et par dage igen har oparbejdet fuld belastning på nyrerne, fordi man ikke får væske nok.

    Det har nok ingen sammenhæng, men jeg ser du i en anden tråd spekulerer over din fertilitet. Har du tænkt over, at når din krop skal bruge ekstraordinær energi på at give dine nyrer fuld kraft, så må den energi jo tages et andet sted fra?

    Ja, dette blot lidt lommefilosofi.
  • Indstillinger
    Ole Madsen:

    Det at vi taler om, at det er vigtigt at indtage rigeligt med vand, er i denne tråd baseret på, at trådstarter udtaler, at han normalt kun drikker en ½ liter vand dagligt.

    ½ liter vand dagligt er alt, alt for lidt. Det anbefales, at man drikker min. 2 liter vand om dagen. Og det siges, at indtag af kaffe og lignende skal opvejes af mindst samme mængde vand - oven i de 2 liter.

    Det er ikke noget vi siger, fordi vi er "fortalere for udrensningskure". Det er de officielle anbefaling det handler om.
    http://www.sundhedsguiden.dk/da/temaer/ ... kebalance/

    Det er rigtigt nok, at man ved ekstremt overindtag af vand over tid risikere at "skylle" næringsstoffer ud af kroppen. Men der er ingen der har nævnt, at man skal drikke "en hulens masse" og der er da SLET ingen der har nævnt at man skal tilstræbe "uhæmmet indtag".
    Men ved ganske almindeligt dagligt sundt indtag af 2-3 liter vand risikerer man ikke at rykke ved sin mineralbalance. Tværtimod ophobes der masser af skadelige stoffer i kroppen, hvis ikke man opretholder en sund væskebalance.
Log in eller Registrér for at kommentere.