Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Jalousi

Redigeret 24 november, 2010, 18:51 i Samliv
Hejsa jeg er en fyr på 20 år, som har det problem at lide af jalousi, jeg har ikke altid været heldig med mine forhold dvs. 6 utroskaber i alt plus jeg er blevet mobbet meget i min barndom hvilket gør at jeg ikke stoler så meget på mennesker mere. hvergang jeg er i et forhold føler jeg som om jeg er ved at få revet hjertet ud af jalousi, føler mig virkelig utilpas når det er.

jeg har en dejlig kæreste nu men problemet ligger i at jeg er utrolig overvågen overfor personen, holder øje med hvad hun laver på nettet og når vi er sammen holder jeg øje med hendes telefon blandt andet og jeg hader det at jeg har det sådan her for det tager både hårdt på hende og på mig, ved ikke rigtig hvad jeg skal gøre for at holde den nede, det er utrolig svært for når ens selvtillid og selvværd er meget svingende, så vil det være utrolig svært at styre sine følelser. Har samme problem når hun skal forskellige ting jeg føler mig utrolig hjælpeløs når det er hun skal noget for kan ikke rigtig gøre noget ved det.

har tit mange gange bare overvejet og holde mig langt væk fra kærlighed og dette men inderst inde så savner man det..

hvad skal jeg gøre?

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hej hvis du stadig ser det . har du brug for at gå til din læge at blive henvist til en psykriater der kommer du ikke selv til at betale. de kan hjælpe dig og tale med dig om din barndom så du måske igen kan lære at stole på at din kærste ikke er dig utro. at vi mennesker ikke kommer langt med tilliden til andre mennesker hele tiden ved at kontrollere hvad . de laver. og du bliver selv træt i hovedet af at kontrollere dem. alt det kan du få hjælp til ikke at gøre. og måske engang leve i harmoni med en kærste som du ønsker. held og lykke
  • Indstillinger
    Hej Daniel

    Du ved godt selv, at du ikke får mere kærlighed af at kontrollere din kæreste og at du risikerer at miste hende, når du kontrollerer hende. Og jeg ved selvfølgeligt godt, at du ikke ønsker, at det skal være sådan.

    Derfor giver jeg Spider ret i, at du må have noget hjælp udefra, så du kan få opbygget dit selvværd. Desværre er det bare de færreste psykiatere, der kan give den hjælp, du har brug for. Du vil nok have mere gavn af en terapeut eller en psykolog men det skal man desværre selv betale for.

    Har du været voldelig p.g.a. din jalousi eller kan du mærke, at det kan være en risiko, kan der være gratis hjælp at hente her: http://www.dialogmodvold.dk/
    Det behøver ikke at være fysisk vold - det kan du læse mere om her: http://www.dialogmodvold.dk/Faktaomvold ... fault.aspx


    Hilsen Helene
Log in eller Registrér for at kommentere.