Hjem Familieliv Enlig far eller mor

Bort adoption

AnonymousAnonymous
Redigeret 6 april, 2012, 06:59 i Enlig far eller mor
Hej. jeg har et lille spørgsmål...

(Dette er ikke nogen nem beslutning)

Jeg har igennem de sidste 8 ikke haft samvær med min datter..

Jeg vil gerne høver om nogen kan guide mig i den rette retning ang bort adoption..

Min datter bor i dag sammen med en mand som hun har fået afvide er hendes rigtige far...

Mit liv er et rent helvede, overvejer div slemme ting jeg kan gøre ved mig selv dagligt..

Skal bare ud af det her.

Er der nogle muligheder, eller skal jeg bare vælge den nemme løsning, det er ikke et værdigt liv når man sidder og tuder dagen lang..

Har prøvet læger og div andre muligheder, alle siger " Det skal du klare sammen med moren".. Men når hun ikke ønsker jeg ser barnet så er det ikke nemt...

Moren bilder min datter div slemme ting ind om mig, jeg er så og så slem,

en ting er jeg ikke kan sammen med min datters mor, men det skal ikke gå udover min datter..

Det er ikke fordi jeg ikke VIL se min datter, moren vil ikke lade mig...
«1

Kommentarer

  • Hej Morten

    Jeg synes ikke, det er noget helt lille spørgsmål, du kommer med, så mit bedste svar vil være, at du søger rådgivning hos Foreningen Far. http://www.foreningenfar.dk/

    Hilsen Helene
  • Hej Helene..

    Tak for dit svar, men det er forsøgt og gennemprøvet..

    Efter 8 år i rent helvede, så kan jeg simpelthen ikke mere, er et rent nervevrag.

    har taget nogle forkerte valg i mit liv, og det bliver jeg så straffet for nu..

    Som sagt, min datter er 8 år, jeg kan ikke bare komme og sige davs jeg er din far, drikke en kop kaffe og så er den bare fjong, det sker ikke...

    Slet ikke efter alle de ting som min datter har fået afvide af sin mor..

    Forstår slet ikke nogen kan være på den måde, kan godt ske jeg ikke var den bedste kærste (på det tidspunkt) men forstår bare ikke hvorfor det skal gå udover min datter... Og efter 8 års kamp, så kan jeg som sagt ikke mere, har ikke noget arbejde,, hvem gider dog ansætte en der lige med et bryder sammen.. tør ikke gå udenfor en dør, folk skal ikke se mig så ked af det.. lægerne sender mig på P, hvor de så sender mig tilbage til egen læge, som så sender mig til sagsbehadler..

    Jeg har været vidt omkring.. Magter det seriøst ikke mere.
  • Hej
    set ude fra, tror jeg ikke at du kan komme videre på nogen måde, før du får noget hjælp. Tror at du skal kontakte din læge, og så tage imod den psykologiske behandling han kan tilbyde dig enten via psykolog eller p... eller hvad der evt. ellers kunne være relevant. For der er da ingen tvivl om, at du har det rigtig skidt!
    Man kan ikke tage nogen rationelle beslutninger el. hjælpe sig selv el. andre, når man er så depresiv. Så mit råd er ganske enkelt, at tage imod den hjælp du kan få, og så arbejde på det andet, når du har det bedre.

    mht. bort-adoption, så kan man måske kontakte en advokat, og høre hvordan og hvem man evt. skal henvende sig til for at få det i orden. Og foreningen for enlige fædre ved måske også hvor du kan henvende dig.
  • Hej Morten

    Det er, som Helene skriver til dig, et meget stort spørgsmål du stiller her. Jeg tør slet ikke råde dig overhovedet, det skal man kende ikke bare dig men hele sagen forløbet meget bedre. Og så alligevel vil det være umuligt at råde herfra.

    Men det vigtigste for mig er barnets tarv, det hersker der ingen tvivl om, og så må forældres følelser vige.

    Men der må jo være sket noget siden moren ikke vil tillade, at du ser din datter. Og når Foreningen Far heller ikke kan hjælpe dig, så er der kun en advokat tilbage for at hjælpe.

    Der er noget jeg ikke helt forstår, du skriver at din datter tror at ”manden” er hendes rigtige far, men du skriver samtidig at din datter har fået en masse dårligt at vide om dig. Så må hun jo kende til dig og hørt om dig fra hendes mor.

    Hilsen Sofie
  • SOm beskrevet før, læge har jeg søgt, og han mener mine problemer er så store der skal P til, når man kommer derud, så sender de bare en videre ...

    Stor hjælp.....


    Det jeg mener med hun har fået en masse dårligt afvide er via andre folk, men hendes mor fortæller hende at hendes Far er den person der er i huset..

    Pigebarnet bliver jo totalt forvirret, det er fandme da moren der er syg i skallen...
  • Hej Morten.
    Har du søgt samvær hos det der tidligere var statsamtet?
    Er der nogen speciel offentlig grund til, at du ikke må se din datter?
    Hvis nej, så er der tale om samværchikane, så går du rettens vej.
    Er der derimod tale om, at en sagsbehandler er inde i billedet, så stiller sagen sig lidt anderledes.
    Tro mig, så ved jeg godt hvad du er oppe imod.
    Jeg har en søn, der ligesom dig må leve uden sine børn, det må vi så også.
    Læg ansvaret fra dig og kom videre. Du opnår intet.
    Vores søn har det fint i dag, det har vi også. Vi ved, at det er moderen der har løjet og bedraget alt og alle. Men børnene står alene i verden, men det er ikke vores ansvar.
    Moderen er narkoman, har en lang fængselsdom for narkohandel, det siger lidt om hvor tåbeligt en kommune kan handle.
    Rejs dit hoved op, og kom videre. Se uretten lige direkte i øjnene, du kan intet ændre ved det. Læg ansvaret over på moderen og evt. forvaltning og lad det blive der.
    Vi er endda gået så langt, for at beskytte disse to børn, at vi i tilfælde af, at deres far dør før os, så skal de arve mindst muligt.
    De kan risikere at blive skydeskiver, udsat for trusler og meget meget mere, hvis deres mor skylder narkopenge, hvad hun sandsynligvis gør.
    Bortadoption kan du ikke alene tage stilling til.
    Kunne du komme på førtidspension, så bortfalder al gæld til det offentlige. På den måde kan du blive gældfri i forhold til børnebidrag.
    Det var en af måderne der hjalp vores søn på fode igen, da de lavede skatteloven på denne måde. Vores søn er førtidspensionist på grund af alvorlig hjerte-karsygdom.
    Psykisk sygdom kan også hjælpe dig til en pension.
    Hilsen Linette.
  • Hej Linette..

    Mange tak for dit svar, nej jeg har ikke søgt samvær med min datter, jeg har levet i troen om at moren tog kontakt efter en vis rum tid (Det var lidt lovet, men nu kan man jo se hvad det var værd), det skete ikke, siden da (ca 1 1/2) efter vores brud har hun været efter mig på alle leder og kanter, meldt mig for div ting, salg af stoffer og chikane... har været anholdt på fejlagtigt grundlag over 10 gange...

    Det skal lige siges jeg for ca 9 år siden havde et hash forbrug (ja kom bare med jeres fordomme), det er dog ikke noget hverken statsforvaltning eller kommune er gjort opmærksom på..

    Og jeg er kommet ud på den anden side, og det er nok det der gør mest ondt, at se virkeligheden i sine små fede dukkeøjne, alt det der er gået tabt, og nu stå tilbage med en regning der ikke kan betales..

    Pension, har overvejet det, men hvorfor gå så meget igennem hvis jeg alligevel ikke skal være her...

    Tror lidt folk misforstår mig, jeg HAR taget mig beslutning, jeg skal bare sørge for hun arver så lidt som muligt, men hvordan jeg opnår dette det aner jeg ikke...

    Desuden mistede jeg mine forældre i en bilulykke for snart 1år siden, så, der er ikke så skide meget tilbage....
  • Hej Morten.
    Ja, det ligner meget min søns sag.
    Har du arbejde?
    Har du noget nogen kan arve?
    Din kone eller kæreste arver ikke noget, når i er skilt eller slet ikke har været gift.
    Er dit barns mor bruger af hash eller andet?
    Du kan ikke gøre en pind.
    Vi har trukket os fra første færd af, vi har støttet vores søn, for det var virkelig svært for ham. Han blev også anholdt og sigtet for værste af det værste. Hans sag er nu så langt, at vi kan sende den til menneskerettighedsdomstolen.
    Vi er bare kommet dertil, at vi har set hvor sjofelt og grinagtigt hele dette system er.
    Kan du nå dertil, så er du kommet langt.
    Men de bruger anholdelserne mod dig, også selv om du er frikendt. Det er kun tre uger siden vores søn stod model til det i en retssal. Hans advokat havde stævnet ankestyrelsen.
    Så hvis ikke du har krudt til det, så lad tingene være. Du kan intet stille op.
    Men du kan få dig et godt liv alligevel.
    Nu kan jeg forstå, at du ikke har nogen forældre, men har du søskende eller andre der kan hjælpe dig?
    Vores søn lever nu et stille roligt liv på landet. Han har to heste han elsker at pleje og passe. Han har købt en hestevogn, sådan en gammeldags en. Hestene skal nu på skole for at lære at køre vogn. Det er en af hans store drømme, at køre med hestevogn.
    Han har fået købt sig en en dejlig båd, og han nyder livet på vandet med en fiskestang.
    En dejlig bil, en brugt Volvo er der også blevet råd til.
    Så hvorfor skulle du ikke være her?
    Livet har meget at tilbyde dig, selvom det kan føles som om der ikke noget ved det hele lige nu.
    Hvis du har sygdomme der gøre dig berettiget til en førtidspension, så tag imod den.
    Testamente kan du selv skrive. Du kan finde på nettet hvordan du skal. Så kører du til en notarius, skifteretten, og får det tinglyst. Det koster 150,00 kr.
    Vi fik lavet det hos en advokat, og det kostede 3500,00kr. plus tinglysning.
    Ryger din eks hash eller bruger andre stoffer?
    Hvis ja, så kan du roligt stole på, at din datter bliver anbragt på et tidspunkt. Det ændrer ikke noget på den status du har fået. Men hun mister også sin mor.
    Du må stole på, at din datter er gjort af godt stof, så skal hun nok klare det.
    Det bedste jeg kan råde dig til er, hold dig langt væk fra din eks. Du kommer over det, men du skal lige få øje på nogle alternativer for et liv der glæder dig.
    Hilsen Linette.
  • et der magter jeg slet ikke, politiet har kontaktet mig så sent som i aften, grundet gammel skoleveinde der kender min eks og lige mente jeg har truet hende,,,


    Det her gider jeg simpelthen ikke mee, tak for jeres svar, tror bare jeg åbner min nye loftlem og river i snoren...
  • Morten, hvis du ikke kontakter din eks på nogen måde, så kan du tage det ganske let.
    Min søn var også udsat for sådan noget, han blev så galt sat i fængsel og senere frikendt.
    Du skal forstå, at der kører ligesom to systemer. det ene er politisager, det andet socialsager.
    Socialsagerne er noget af det mest modbydelige jeg kender, og det er dem der bruger sådanne anklager mod dig, også selvom de er uden hold i virkeligheden.
    Jeg sagde til min søn, den største hævn du kan give din eks, det er at skabe dig et godt liv og lad være at gå til grunde.
    Det holdt hårdt for, men det lykkedes.
    Din eks får dig jo til at få nøjagtigt som hun ønsker det. Hvorfor tillader du det?
    Glæd dig over at være fri for hende. Du skal regne med, at hun laver også sit eget liv om til noget skidt. Hun bruger sikkert alt dette her til at få lidt ynk hos forvaltningen. Det vil gå et stykke tid, så klapper fælden.
    Giv dog dig selv den fornøjelse.
    Jeg er så glad for, at vores søn har oplevet, at hans eks er blevet afsløret som det hun var. Nu er hun færdig, hun ligger som hun har redt, men han har et godt liv.
    Hvis ikke du på nogen måde har truet, `sendt sms eller på anden måde kontaktet din eks, så tag det helt roligt.
    Er hun sådan lidt skør i hovedet?
    Hilsen Linette.
Log in eller Registrér for at kommentere.