Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme

er det galdesten? og hvad med kost?

Redigeret 8 juli, 2010, 01:29 i Galdesten
Jeg skriver for at høre om der måske en nogen som kan hjælpe mig.. Har siden jeg var 14 år (er nu 22) haft tilbagevendende anfald af smerter lige under ribenene, som ofte varer et par timer og kaster ofte op, smerterne er ubeskrivelige og intet hjælper på dem.
Jeg nu selv overbevist om at jeg har galdesten da mine symptoner stemmer overens med symptomerne på galdesten, har været til vagtlægen og min egen læge adskillige gange, men da smerterne allerede begyndte da jeg var meget ung er jeg aldrig blevet undersøgt for galdesten, har engang fået lavet en kikkertundersøgelse, men den påviste intet, men kan ikke finde ud af om den kan udelukke galdesten? eller ses også via en scanning af maven?
Smerterne og anfaldene kommer ca. engang hver måned og det er meget frustrerende, så tænkte om der evt. er noget som jeg skal undgå at spise? ved selvfølgelig ikke om det er galdesten endnu, men er rimelig sikker..

Kommentarer

  • hEJ mULLE22
    Det lyder meget som galdesten. Jeg fik selv fjernet min galdeblære i 2007.

    Mit blev påvist med en ultralydsscanning, og har aldrig fået kikkert undersøgelse for dette.

    Vi har/havde mange af de samme symptomer og det gør vanvittig ondt.

    Hvis din læge ikke vil tage dig alvorligt, ville jeg skifte læge. Det kan i værste tilfælde sætte sig og så bliver man syg. Jeg fik selv en lille smule gulsot, som kunne ses i min hud og øjne.

    Held og lykke
  • Hej Mulle22.
    Mit startede i 2006 efter fødslen af vores datter, der havde jeg sindsyg mange smerter, og fik det konstateret via en scanning, jeg skulle have været oprereret d 20 november 2006, men min mor kom en dag og sagde hun lige havde læst at pebermyntete skulle fjerne galdestenene, det måtte jeg bare prøve, og de forsvandt skisme helt, jeg afmeldte min operation, og har ikke mærket noget til før en 3 mdr siden, jeg vil sige samtidig jeg drak 2 liter pebermyntete, skar jeg alt fedt og sukke rvæk, af det jeg kunne, det synlige. Jeg tabte mig rigtig meget ret hurtigt pga det. Nu er jeg så på den kur igen, du skal spise en masse fibre, og drikke et glad appelsinjuice til, så fiberen bliver rigtig optaget, tag evt en spsk citronsaft når du kan mærke nu kommer der snart smerter eller det mørner lidt. Nu tager jeg også en pille der lige er kommet frem, Active Liver hedder den, og den skulle være med til at nedbryde fedt og sukker i lever og galdeblæren. Min galdeblære fungere ikke optimalt åbenbart. Men jeg vil prøve og gøre alt for ikke at skulle opereres for det. Jeg drikker også noget der hedder Resium, det tager jeg 25 ml af 3 gange dagligt, og så 5 dråber pebermynteolie med honning på en teske. Jeg håber det kan hjælpe dig til at få det bedre. Operationen er ikke altid en succes, mange danner sten i galdegangene alligevel og det giver sørme også smerter, trods galdeblæren er fjernet. Hilsner fra Henriette
Log in eller Registrér for at kommentere.